کد خبر: ۴۰۷۶۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
داریوش کاردان:

«معمای شاه» لقمه بزرگی است که در ساختش عجله شد

داریوش کاردان درباره‌ی علت حضور کمرنگش در تلویزیون به بیان توضیحاتی پرداخت و در عین حال از ساخت مجموعه‌ی طنز جدیدی برای شبکه نسیم، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
داریوش کاردان در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در غرفه ایسنا حاضر شد و درباره‌ی حضور گمرنگش نسبت به سال‌های پیش در تلویزیون و رادیو اظهار کرد: من یک سالی است که سعی کرده‌ام از تلویزیون دور باشم؛ چرا که شرایط طوری بود که نمی‌شد طنز کار کرد. طنزها و برنامه‌های گفت‌وگو محور من، بیشتر سیاسی و انتقادی بودند؛ لذا آستانه‌ی تحمل مسوولان بسیار پایین بود. آستانه تحمل مردم هم کمی کم شده است؛ بنابراین تصمیم گرفتم کمی از تلویزیون دور باشم.

او در ادامه با اشاره به برنامه‌های اخیرش در تلویزیون، گفت: پس از انتخاب آقای روحانی، چند برنامه در تلویزیون مثل «شهر باران» را سه سال پیش اجرا کردم. همچنین مسابقه «ثانیه‌ها» که برایم عجیب و غریب بود؛ اخیرا هم در «معمای شاه» نقش شخصیت هویدا را ایفا می‌کنم که هنوز کاراکترم از تلویزیون پخش نشده است.

این بازیگر در ادامه درباره‌ی «معمای شاه»‌ و انتقاداتی که در مورد محتوای آن مطرح است، اظهار کرد: بخشی از نقدها درست است، اما بخش دیگری هم به جو بر می‌گردد؛ یعنی بهترین برنامه‌ها هم که از تلویزیون پخش شود یکسری جوسازی‌ها پشت آن همیشه وجود دارد. به عنوان مثال حتی سریال «مختارنامه» یا «امام علی (ع)» هم که پخش شد جوسازی‌هایی پشت آن بود.

وی با بیان این‌که مجموعه «معمای شاه» مجموعه‌ای عظیم و لقمه‌ای بزرگ است که در ساخت آن عجله شده است، مطرح کرد: شما می‌خواهید 100 سال را در یک سریال نشان دهید؛ به عنوان مثال واقعه کربلا را اگر بخواهی در یک فیلم سینمایی یا سریال بگنجانی چیز خوبی از آب درنمی‌آید، اما زمانی که کاری مثل «روز واقعه» یا مجموعه‌ای مثل «سفیر» را می‌سازی که به حاشیه‌های کربلا می‌پردازد، آن وقت است که از فیلم یا سریالت استقبال می‌شود. سوال اینجاست که چرا می‌خواهیم تمام زندگی ائمه را به شکلی سطحی در یک سریال بیاوریم که هیچ‌گاه خوب از آب درنمی‌آید، بنابراین گرفتاری اصلی «معمای شاه» همین مساله است.

کاردان سپس با تاکید بر این‌که زحمات زیادی برای ساخت این مجموعه از گریم‌های سنگین گرفته تا بازی‌های دشوار آن صورت گرفته است، اظهار کرد: ساخت لوکیشن‌هایی مثل میدان شهدا، میدان ژاله و ... بسیار دشوار بود؛ به نوعی که از ابتدای رضاشاه قصه را آغاز کنیم و تا به انقلاب برسیم. دراین شرایط مجبوریم خلاصه‌گویی کنیم حذف و اضافه کنیم که باعث افت کار می‌شود، اما در مجموع زحمات زیادی برای آن کشیده شده و مردم باید در مورد آن نظر دهند.

این بازیگر درباره‌ی نقش خود در مجموعه معمای شاه که نخست‌وزیر، هویدا را ایفا می‌کند، ادامه داد: نقش خودم را خیلی دوست دارم، سعی کردم مثل خود هویدا باشم، چرا که همه فیلم‌هایش را دیده‌ام و دو سه بار در دوران دانشجویی از نزدیک با ایشان صحبت کرده بودم؛ بنابراین نوع حرف‌ زدن‌هایش، راه‌ رفتن‌هایش را خوب تمرین کرده بودم که امیدوارم خوب از آب درآید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
0
0
من این سریال را ندیدم ولی احتمال میدهم که ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
0
والله تا آنجا که یادم،دیده بودم قبلا،همون چند قسمت اول،رضا شاه که سقوط کرد و دوران سقوطش بود فقط،همین و بست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین