کد خبر: ۴۰۷۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

ربوده شدن 5 خدمه کشتی ویتنامی توسط همپیمان داعش در جنوب شرق آسیا

افراد مسلح روز جمعه دستکم 5 خدمه یک کشتی باری ویتنامی را در آب های جنوب فیلیپین ربودند، منطقه ای که گروه تروریستی ابوسیاف همپیمان داعش با آدم ربایی باج طلب می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
این حمله و ربودن خدمه کشتی ویتنامی پس از آن انجام شد که هفته جاری چند نفر دیگر از جمله یک آلمانی در آب های منطقه ربوده شدند و نگرانی مقامات را در مورد قادر نبودن به کنترل مشکل دزدی دریایی بدنبال داشت.
براساس این گزارش، خدمه کشتی ویتنامی صبح جمعه در کمتر از 20 کیلومتری جزیره 'باسیلان' که یک دژ گروه تروریستی ابوسیاف است مورد حمله قرار گرفتند.
به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، دو نفر از خدمه این کشتی که یکی از آنها زخمی شد، فرار کردند و توسط یک کشتی باری محلی در منطقه نجات یافتند.

به گزارش ایرنا، 'فیلیمون تان' یک سخنگوی نظامی فیلیپین، گفت که در حال حاضر نیروی دریایی به جستجو برای نجات قربانیان این آدم ربایی مشغول است.
ملیت و هویت 5 خدمه ربوده شده کشتی ویتنامی هنوز مشخص نشده است.
گروه تروریستی ابوسیاف در ماه های اخیر ده ها تن از ملوانان اندونزی و مالزی را در آب های جنوب فیلیپین ربوده است.
یک فرمانده ابوسیاف هفته جاری مسئولیت ربودن یک ملوان 70 ساله آلمانی و قتل همسرش را بر عهده گرفت.
همپیمان داعش در سال جاری دو گروگان کانادایی را پس از اینکه خواسته اشان برای پرداخت میلیون ها دلار باج را اجابت نکردند، سر برید، اما بسیاری از ملوانان اندونزی و مالزی پس از پرداخت باج درخواستی ابوسیاف آزاد شدند.
'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی روز پنجشنبه گفت که فیلیپین موافقت کرده است اجازه دهد نیروهای دریایی مالزی و اندونزی آدم ربایان را در آب های این کشور تعقیب کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین