کد خبر: ۴۰۷۷۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷

پاکسازی ساحل بندرعباس

ساحل پارک ولایت بندرعباس امروز با حضور اعضای انجمن‌های مهروزان هرمزگان، سیرجان و رفتگران طبیعت هرمزگان و باهمکاری شهرداری منطقه یک بندرعباس پاک‌سازی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
شهردار منطقه یک شهر بندرعباس در حاشیه این پاک‌سازی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سواحل در شهرهای بندری مهم‌ترین نقاط حائز اهمیت ازلحاظ برنامه‌های حفاظتی زیست‌محیطی هستند که باید همت ویژه‌ای در نگهداری و پاک‌سازی و زیباسازی آن به عمل بیاوریم.

عبدالحسین ارجمند بابیان این‌که شهرداری و دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند به‌تنهایی پاسخگوی نیازهای زیست‌محیطی سواحل باشند، تاکید کرد: هدف اصلی ما در این برنامه فرهنگ‌سازی و مشارکت‌های مردمی است که در پاک‌سازی سواحل باید داشته باشیم،  خوشبختانه در بندرعباس نهادهای مردمی تشکیل‌شده است که خودجوش این موارد را پیگیری می‌کنند و شهرداری هم در کنارشان همکاری‌های لازم را دارد.

وی در ادامه افزود: در کنار جلسات شهرداری و شورای شهر، جلساتی با بخش‌های خصوصی و دانشگاهی تشکیل‌شده و راهکارهای خوبی در پاک‌سازی و نگهداری سواحل پیشنهادشده است.

شهردار منطقه یک بندرعباس تصریح کرد: آگاهی‌رسانی به مردم در خصوص مضراتی که این زباله‌ها برای سواحل دارد در اولویت‌های کاری ماست، که از طریق نصب بیلبوردهای تبلیغاتی مخصوصاً در محدوده‌های ساحلی، نصب امکانات لازم مثل سطل زباله‌های کافی در سواحل  و پاک‌سازی هفتگی با حضور و مشارکت مردم و انجمن‌های مردم‌نهاد، این امر مهم را تحقق‌بخشیم و یادآور شویم که پیشگیری مهم‌تر از جمع‌آوری است و نباید زباله به سواحل راه پیدا کند، چراکه پاک‌سازی راه‌حلی دائمی در امر حفظ سلامت و زیبایی محیط‌زیست نیست.

وی در پایان اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما تمرکز بر آموزش در مدارس و کلیه مراکز آموزشی از سطوح ابتدایی است تا بتوانیم این فرهنگ را از سنین پایین در رفتار مردم‌ نهادینه کنیم.

هم‌چنین مدیر انجمن مهرورزان طبیعت سیرجان در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: انجمن مهرورزان طبیعت سیرجان برنامه پاک‌سازی در کشور را از هفته گذشته و از شهربابک در استان کرمان شروع کرده است و امروز در کنار فعالین محیط‌زیست استان هرمزگان حضور داشت، پس‌ازآن به استان فارس، اصفهان، تهران و تمامی شهرهای ایران سفر خواهیم کرد تا بتوانیم باهم اندیشی در ارائه راهکار و ایده با تمامی فعالین زیست‌محیطی کشور، گامی بزرگ برای داشتن طبیعتی پاک و سالم برداریم.

فرزاد خراسانی در خصوص تأثیر این فعالیت‌های خودجوش در امر فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط‌زیست، اظهار کرد: زمانی که مردم انجمنی مردم‌نهاد را می‌بینند که بدون هیچ مزد و پست و مقامی، با عشق و علاقه و از شهر دیگری می‌آیند تا در شهرشان برنامه مشترک پاک‌سازی بگذارند احساس مسئولیت‌شان نسبت به محیط‌زیست تقویت می‌شود و این گام بزرگی در ایجاد صلح و دوستی بین افراد و طبیعت خواهد بود.

خراسانی در پایان اضافه کرد: امیدوارم روزی برسد که طبیعتی پاک و سالم داشته باشیم، همه انجمن‌ها تعطیل شود و نیازی به پاک‌سازی محیط‌زیست نباشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
1
کاش یه فکری هم به حال سواحل زشت و پر از آشغال و کثافت شمال میشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
1
دستشان درد نکنه. امیدواریم ادامه دار باشه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین