کد خبر: ۴۰۷۸۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵

تکدی‌گری جرم است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آسیب‌های اجتماعی یکی از مشکلات اساسی در جامعه است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا،«فتاح محمدی» امروز(شنبه 22 آبان‌ماه) در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی در خصوص تصمیمات اتخاذ شده برای جمع‌آوری کودکان کار افزود: شناسایی، جمع‌آوری و انجام کارهای حمایتی تصمیماتی است که برای این کودکان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این‌که این کودکان در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی هستند و برای خود و جامعه خطراتی دارند، خاطرنشان کرد: تصمیمات اتخاذ شده برای این افراد به در امان ماندن آن‌ها از خطرات روحی، روانی جسمی که در آینده ممکن است با آنها روبرو شوند، منجر می‌شود و آموزش می‌تواند در توانمندسازی افراد مؤثر باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود متکدیان در استان خاطرنشان کرد: متکدیان موجود در شهرهای استان متکدیان داخلی و خارجی هستند که این افراد آثار و پیامدهای زیان‌باری به همراه دارند.

محمدی تصریح کرد: از نگاه امنیتی تکدی‌گری جرم است و ورود متکدیان به دستگاه‌ها دولتی و مراکز آموزشی ممنوع است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با تکدی‌گران بی‌توجهی و کمک نکردن مردم به آن‌هاست و وقتی که مردم به آن‌ها کمک نکنند برای آن‌ها صرفه‌ای ندارد و ناگزیر می‌شوند این کار را نکنند و یا حداقل محل مورد نظر را ترک می‌کنند و مردم می‌توانند به جای کمک به متکدیان کمک‌های خود را در اختیار دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دهند که این دستگاه‌ها هم افراد نیازمند را حمایت و کمک می‌کنند.

معاون سیاسی و امنیتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که حضور بدون ویزا و مجوز متکدیان خارجی که اغلب آن‌ها متکدیان کشور پاکستان هستند، جرم است و این افراد باید بازداشت شوند، گفت: به جهت حس نوع‌دوستی کشور ما نسبت به کشورهای همسایه این کار را انجام نمی‌دهیم اما جمع‌آوری و تردد متکدیان خارجی در دستور کار است و برای جلوگیری از ورود این افراد به کشور پیشنهادهایی وجود دارد که به دستگاه‌های بالادستی ارجاع داده می‌شود.

محمدی از تدوین سند کاهش فقر در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این سند با هدف توانمندسازی خانواده‌ها، نظام‌مند شدن فعالیت‌های مقابله با فقر، ایجاد هم‌افزایی و افزایش سطح عمومی نیازمندان تدوین می‌شود.

وی یادآور شد: وظایف هر دستگاه متناسب به رسالت آن‌ها مشخص شده است و برای تدوین و اجرای این سند تفاهم‌نامه همکاری با ادارات استان منعقد می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین