کد خبر: ۴۰۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۵

بن لادن سخنگوی اسلام نیست

آفتاب‌‌نیوز : وی در کنفرانس بین المللی «آینده روابط جهان اسلام و غرب» هشدار داد در حال حاضر بعلت سیاست های اشتباه غرب در عراق, افغانستان و فلسطین شکاف عمیقی بین غرب و اسلام ایجاد شده است. 

وی در ادامه سخنان خود گفت: افراد زیادی در غرب سعی می کنند که اسلام را مترادفی برای خشونت نشان دهند و مسلمانان را یک تروریست مادر زاد معرفی کنند. آنها فکر می کنند اسامه بن لادن از طرف دین و پیروان اسلام سخن می گوید. انسانها باید از اهانت به سایر ادیان یا هر نمادی که برای عده زیادی از انسانها مقدس است خودداری کنند. 

وزیر امور خارجه مالزی نیز با اشاره به مسائلی که بعلت چاپ کاریکاتورهای اهانت آمیز بوجود آمده گفت: از کشتار و خشونت چیزی بدست نمی آید و بر این موضوع تاکید کرد که البته بعنوان یک مسلمان نمی توان در زمان اهانت به اسلام سکوت نمود ولی ما باید ماهیت اسلام که دفاع از صلح است را در نظر بگیریم. 

در این کنفرانس دو روزه محققان، نویسندگان و رهبران دینی از اروپا، آمریکا و کشورهای اسلامی شرکت کرده اند و در خصوص مسایل مختلفی چون همکاری ادیان و تاثیر جهانی سازی بر جهان اسلام به گفتگو می پردازند. 

سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق ایران نیز یکی از شرکت کنندگان در این اجلاس بوده و قرار است یکی از سخنرانان اصلی این کنفرانس باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین