کد خبر: ۴۰۸۱۳۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹

کتاب به‌جای گل در مراسم ترحیم توران میرهادی

به دنبال درخواست شورای کتاب کودک برای تبدیل اهدای شاخه‌های گل به مناسبت درگذشت توران میرهادی به ارسال مجموعه «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» به مناطق محروم، ۹۰ نفر در این زمینه مشارکت کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
به دنبال طرح درخواست شورای کتاب کودک که از علاقه‌مندان توران میرهادی، چهره فقید ادبیات کودک و آموزش و پرورش ایران و سرپرست تدوین و تالیف «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان»، خواسته بود به جای شاخه‌های گل به اهدای این مجموعه به مناطق محروم بپردازند ۹۰ نفر در این زمینه وارد عمل شدند و بدین ترتیب این مجموعه که جزو کتاب‌های مرجع محسوب می‌شود راهی مناطق محروم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در مراسم ترحیم توران میرهادی که عصر یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه در محل مسجدجامع شهرک غرب برگزار شد، هفت وصیت و هفت آرزوی این بانوی فقید خوانده شد.

۱-تبدیل کار تربیتی به عشق، به فضای محبت و احترام. فضایی که کودکان با عشق بزرگ شوند، رشد کنند، توانایی‌های‌شان شکوفا شود و بیش از هر چیز احساس امنیت کنند.

۲-برداشتن رقابت به هر شکل از محیط تربیتی. رقابت ویرانگر است. معنا و مفهوم هر کار را دگرگون و تخریب می‌کند. برتر، بهتر، ترها و ترین‌ها وجود خارجی ندارند. فریب رقابت را نباید خورد.

۳-جایگزین کردن مشارکت در همه کارها و در همه سطوح. در خانواده، در مهدکودک، در جامعه کوچک، در جامعه بزرگ. لذت کار دسته‌جمعی سازنده است، توان و اعتماد، دوستی و محبت به وجود می‌آورد.

۴-پرهیز از هرگونه داوری درباره کودکان در حال رشد. ضعف و پیشرفت، خوب و متوسط برای کودکان مفهومی ندارد، برای آن‌ها پرونده نسازیم. در تعامل مداوم، امکانات رشد را فراهم کنیم.

۵-پرهیز از دام‌های تکنولوژی و تبلیغات. فناوری تجارتی سودآور شده است و دامی تازه برای مصرف‌گرایی از راه تبلیغات است. گاه احساس آقایی تکنولوژی بر انسان را داریم. انسانی که هوش، ذکاوت، اندیشه و توانایی‌های خود را در اختیار هدف‌های مجازی می‌گذارد.

۶-پرهیز از گذاشتن بار سنگین بر دوش کودکان. کار ما ایجاد فرصت‌ها و آزاد گذاشتن کودکان است. پیش افتادن و عقب ماندنی مطرح نیست. آموزش زبان و فناوری‌های الکترونیکی دیر نمی‌شوند. یاد گرفتن چند عبارت یا زدن چند دکمه، آموزش نیست، نوعی فشار بیهوده و گاه بسیار گمراه‌کننده است.

۷-رفتن به سوی طبیعت و باز هم طبیعت. طبیعت با انسان صادق است. هر لحظه آن اکتشافی است نو. در طبیعت با دنیای خلقت، تنوع بی‌پایان و شگفتی‌های باورنکردنی آن روبه‌رو هستیم. شناختن طبیعت و حفظ آن، شوق‌انگیز، بلکه لازم و حیاتی است.

متن این پیام در مراسم ترحیم توران میرهادی در اختیار حاضران قرار گرفت.

پیش‌تر نیز در مراسم یادبودی که برای محمدرضا رستمی روزنامه‌نگار برگزار شد خواسته شد علاقه‌مندان به‌جای گل به اهدای کتاب بپردازند تا به این ترتیب کتابخانه‌ای در زادگاه او، اسدآباد راه‌اندازی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین