کد خبر: ۴۰۸۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳

تصویر جسم ناشناخته ۴متری که از آسمان سقوط کرد

جسمی فلزی و شناخته نشده روز دهم نوامبر از آسمان در منطقه‌ای دورافتاده و کوهستانی در میانمار سقوط کرده‌است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه دیسکاوری، اين جسم فلزي استوانه‌اي شكل كه طول آن 3.7 متر و شعاع آن 1.5 متر است، در روستايي به نام لون‌خين در نزديكي يك معدن يشم سقوط كرده‌است. روستاييان صبح زود با صداي انفجار و لرزش از خواب بيدار شدند و اگرچه كسي از اين حادثه آسيبي نديد، اما جسم بيگانه چادر يكي از معدنچيان را نابود كرد و به آتش كشيد.

اين جسم درنگاه اول شبيه به قطعه‌اي از يك هواپيما است. روستاييان ابتدا فكر كردند يك موتور هواپيما پيدا كرده‌اند زيرا مقدار زيادي ديود و كابل مسي در كنار اين جسم يافتند. با اين همه مقامات دولتي ميانمار مي‌گويند هنوز موفق به شناسايي اين جسم نشده‌اند.

يكي از مقامات دولتي از سازمان هوانوردي اين كشور مي‌گويد جسم بيشتر به يه بوستر راكت شباهت دارد تا قطعه‌اي از يك هواپيماي تجاري. يك روز پيش از اين رويداد چين از پرتاب موفقيت‌آميز راكت لانگ مارچ 11 به همراه پنج ماهواره و يك فضاپيماي تجربي ردياب ليزري به فضا خبر داد.

زباله‌هاي فضايي پسماندهايي عادي از پرتاب فضاپيما يا راكت به شمار مي‌روند، اگرچه احتمال اينكه فردي به واسطه سقوط اين زباله‌ها به زمين دچار آسيب‌ديدگي شود بسيار كم است، اما محققان مي‌گويند احتمال برخورد تكه‌اي از زباله‌هاي فضايي با يكي از هفت ميليارد جمعيت زمين يك در 3200 نفر است.

فضا به واسطه اكتشافات پيشين مملو از زباله‌هاي فضايي است. در سال 2010 گفته شد دست كم 500 هزار زباله فضايي هم اندازه تيله يا بزرگتر در فضا در چرخشند، همچنين ناسا مي‌گويد بيش از 20 هزار قطعه زباله فضايي بزرگ‌تر از توپ تنيس در فضا سرگردانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین