کد خبر: ۴۰۸۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

فرصت "ابَر ماه " امشب را از دست ندهید

اگر می خواهید از این پدیده نادر طبیعی عکاسی کنید غروب امشب تنها 30 دقیقه وقت دارید که لنزهای دوربین خود را رو به آسمان تنظیم کرده و عکس بگیرید.
آفتاب‌‌نیوز : اگر می خواهید قمر " ماه " را در نزدیک ترین و روشن ترین حالت خود به زمین ببینید فرصت امشب (دوشنبه 24 آبان 1395) را از دست ندهید.

به گزارش عصر ایران، با وجودی که هوای تهران و چند شهر بزرگ کشور در روهای گذشته در شرایط بسیار آلوده ای قرار دارد و پیش بینی ها حاکی از تداوم وضعیت تا اواخر این هفته است، اما دیدن پدیده "ابر ماه " در نورانی ترین حالت 7 دهه گذشته خود مساله ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

فرصت
 پدیده "ابر ماه " امشب اتفاق خواهد افتاد. این پدیده نادر زمانی است که ماه در حالت بدر (قرص کامل) در نزدیک ترین فاصله و نورانی ترین حالت خود نسبت به زمین قرار می گیرد.

بر اساس اعلام سازمان ناسا "ماه" دوشنبه شب (24 نوامبر 2016) در نزدیک ترین فاصله خود به زمین قرار خواهد داشت. اگر امشب را از دست دادید باید بدانید که طبق اعلام سازمان ناسا فرصت بعدی شما برای دیدن "ابر ماه " در 25 نوامبر 2034 (18 سال دیگر) خواهد بود.

با وجودی که قمر ماه به طور متوسط هر 412 روز یکبار در وضعیت نزدیک ترین حالت خود به زمین قرار می گیرد اما همین فواصل نزدیک نیز هر چند سال یکبار یک وضعیت نزدیک تر و درخشان تری دارد که امشب قرار است شاهد آن باشیم.

از جمله "ابرماه" امروز بزرگ ترین ابر ماه در طی 70 سال اخیر است. از سال 1948 بدین سو ابرماه امشب درخشان ترین ابرماه خواهد بود.

ماه از غروب امروز – از ساعت 17:15 به وقت تهران – در آسمان ایران از شمال شرق طلوع کرده و برای عکاسان آماتور و حرفه ای این امکان را فراهم خواهد کرد تا ظرف مدت زمانی حدود 30 دقیقه ای – از طلوع تا برافروخته شدن کامل- لنزهای دوربین خود را تنظیم کرده و از تقارن ماه با اجسام و مناظر شهری عکس بگیرند.

هوای آلوده امشب تهران و شهرهای بزرگ دیگر کشور احتمالا تاثیر چندانی در " کیفیت رویت " درخشان ترین و نزدیک ترین وضعیت ماه در دهه های گذشته و دو دهه آینده نخواهد داشت.

فرصت

فرصت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین