کد خبر: ۴۰۸۲۳۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

باهنر: قاليباف، جدي‌ترين گزينه 96 اصولگرايان

محمدرضا باهنر، دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري و كسي كه سال‌ها سابقه حضور در مجلس داشته است روز گذشته در محل خبرگزاري دانشجو حضور يافت و از آخرين وضعيت اصولگرايان براي انتخابات ٩٦ سخن گفت. شايد بارها چهره‌هاي مختلف اصولگرايي اعلام كرده‌اند كه كانديداتوري دوباره چهره‌هايي كه شانس خود را در انتخابات رياست‌جمهوري آزموده‌اند و راي نياورده‌اند عقلاني نيست.
آفتاب‌‌نیوز : حرفي كه كارگردان اصولگرايان هم بارها بر زبان آورده بود اما با وجود اين تحليل، او محمدباقر قاليباف را در ميان همه كانديداهاي اصولگرا يك استثناء اعلام كرد كه شرايطش با بقيه اصولگرايان متفاوت است: « قاليباف با بقيه كانديدا‌هاي آزموده شده در انتخابات متفاوت است چرا كه او راي اول را از سوي كانديداهاي جريان اصولگرايي از آن خود كرد و راي دومين نفر پس از روحاني را آورده است. راي اول از سوي جريان رقيب پس از كانديداي پيروز قابل بررسي است. بنابراين آقاي قاليباف در جرگه مهره‌هاي سوخته نيست.» البته اين فعال سياسي اعلام كرد كه جلسه‌اي با محور انتخابات هنوز با قاليباف تشكيل نشده است. محمدرضا باهنر اخيرا از يك استراتژي كلي براي تحقق معرفي نامزد واحد از سوي اصولگرايان دفاع مي‌كند و آن اينكه پيش از انتخابات نزد كساني از اصولگرايان كه از كنار زمين دارند خودشان را براي انتخابات گرم مي‌كنند بروند و آنها را از حضور در انتخابات منصرف كنند.

كساني كه خود را كنار زمين گرم مي‌كنند را از ثبت‌نام منصرف كنيم

محمدرضا باهنر در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه اصولگرايان چه تدبيري براي اوضاع آشفته خود بايد اتخاذ كنند، گفت: شما كه از اوضاع آشفته اصولگرايان ناراضي نيستيد. دبيركل جبهه پيروان خط امام با بيان اينكه در غيبت احزاب بخشي از انرژي براي وحدت نسبي دروني صرف مي‌شود، اظهار كرد: بعضا تلاش‌ها نيز به نتيجه مي‌رسد اما مشكل اساسي اينجا است كه در هر دوره اين هزينه‌ها تكرار مي‌شود. وي افزود: جريان‌هاي سياسي بايد از سرمايه تجربه در ادوار انتخاباتي گذشته استفاده كنند و آن را گسترش دهند.

تا دادن هزينه‌هاي غير ضروري تكرار نشود. وي با اشاره به اينكه متاسفانه رقباي ما براي شكستن وحدت اصولگرايان تلاش مي‌كنند، گفت: البته شايد از ديدگاه تشكيلاتي اين مساله ايرادي نداشته باشد. وي با بيان اينكه اصولگرايان كمبود كانديدا ندارند، تصريح كرد: من پيش‌تر هم اعلام كرده‌ام كه كانديدا نمي‌شوم.  دبيركل جامعه اسلامي مهندسين استراتژي انتخاباتي پيشنهادي خود را اينگونه تشريح كرد: تلاش مي‌كنيم پيش از ثبت نام‌ها دوستاني را كه حس مي‌كنيم دارند خود را براي انتخابات گرم مي‌كنند، منصرف كنيم. وي افزود: تكثير كانديداها به نفع هيچ جناحي نيست.

قاليباف حسابش از چهره‌هاي ناكام در انتخابات جدا است

باهنر وضعيت جريان اصلاحات در انتخابات آتي را اينطور بيان كرد: معلوم است كه اصلاح‌طلبان از روحاني عبور نمي‌كنند و اگر هم حرفي از گوشه و كنار گفته مي‌شود براي گرفتن سهم بيشتر از روحاني است. با هنر در مورد كانديداتوري چهره‌هايي كه پيش‌تر در انتخابات‌ها شركت كرده‌اند، گفت: چهره‌هاي سوخته قبلا خود را آزموده‌اند و آراي قابل توجهي جلب نكرده‌اند.

راهبردمان اين است كه ايجابي يا سلبي روي كسي تمركز نكنيم

وي با بيان اينكه سياست راهبردي ما اين است كه نه ايجابي و نه سلبي روي هيچ كس متمركز نمي‌شويم، اظهار كرد: مجموع دو شاخصه كارآمدي و محبوبيت بايد در مورد كانديداي نهايي اصولگرايان ماكسيمم باشد. به اين معنا كه فردي كه كارآمدي داشته باشد اما امكان راي‌آوري نداشته باشد، مورد قبول ما نيست.

وي با تاكيد بر اينكه اصولگرايان كانديداي‌شان را با روحاني مقايسه مي‌كنند، گفت: اگر به فردي رسيديم كه كارآمدي كمتري نسبت به روحاني داشت از روحاني حمايت مي‌كنيم اما در عمل چنين چيزي رخ نخواهد داد.

باهنر با اينكه بيان كرد كه از كانديداتوري دوباره چهره‌هاي سوخته در انتخابات استقبال نمي‌كند اما يك استثنا براي گفته‌اش داشت: قاليباف با بقيه كانديدا‌ها متفاوت است چرا كه او راي اول را از سوي كانديداهاي جريان اصولگرايي از آن خود كرد و راي دومين نفر پس از روحاني را آورده است.  وي افزود: راي اول از سوي جريان رقيب پس از كانديداي پيروز قابل بررسي است. بنابراين آقاي قاليباف در جرگه مهره‌هاي سوخته نيست.

ما روحاني را در كنار ساير نامزدهاي خود مي‌سنجيم

وي درباره احتمال حمايت اصولگرايان از روحاني نيز گفت: ما روحاني را در كنار ساير نامزدهاي خود مي‌سنجيم و اگر گزينه قابل قبول‌تري از وي نداشتيم احتمال حمايت از وي را نيز در نظر خواهيم گرفت اما اين اتفاق نمي‌افتد و ما صرفا از روي احتمال آن را مطرح مي‌كنيم و قطعا اصولگرايان گزينه قابل راي دارند.

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري درباره صحبت‌هاي اخير حدادعادل كه گفته بود برنامه اصولگرايان به زودي اعلام مي‌شود، گفت: اميدواريم سازمان راي اصولگرايان و برنامه آنها تا ماه صفر روشن شود اما كانديداي نهايي ما به اين سرعت مشخص نمي‌شود. در غيبت احزاب فراگير انتخابات در ايران در ٢، ٣ ماه آخر جدي مي‌شود و در آن زمان نيز نامزدها بالا و پايين مي‌شوند و اينكه تا آخر ماه صفر نامزد ما قطعي شود، بعيد مي‌دانم.

لاريجاني احتمالا از كانديداي مورد اجماع اصولگرايان حمايت كند

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه اميدواريم سازمان راي اصولگرايان تا ماه صفر ان‌شاءالله روشن شود، گفت: البته كانديداي اصولگرايان تا اين مدت مشخص نخواهد شد. علت آن تجربه گذشته است كه انتخابات رياست‌جمهوري دو يا يك ماه آخر اوج مي‌گيرد. باهنر افزود: ديدار انتخاباتي با قاليباف و لاريجاني نداشته‌ام.

هنوز جلسه انتخاباتي‌اي با قاليباف و لاريجاني نداشته‌ايم

وي در پاسخ به سوال «اعتماد» مبني بر اينكه آيا قاليباف اعلام كرده كه در صورتي كه اصولگرايان در انتخابات روي او اجماع كنند، در انتخابات شركت مي‌كند، اينطور پاسخ داد: شرطي كه آقاي قاليباف اعلام كرده‌اند كاملا شرط عاقلانه و مدبرانه‌اي است و حرف دقيق و درستي است. اين دفعه بايد هر كس كه قصد نامزدي دارد اين شرط را اعلام كند كه در صورتي مي‌آيد كه اجماع اصولگرايان اتفاق بيفتد؛ و الا هر قدر آدم‌هاي قدرتمندي باشند اگر دو يا سه نفر باشند آراي همديگر را خراب مي‌كنند و از توفيق نهايي يكديگر را باز مي‌دارند.
باهنر با بيان اينكه اطلاع ندارم آقاي لاريجاني از چه كسي حمايت مي‌كند، گفت: ايشان به طور مشخص اعلام كرده كه در انتخابات جزو نامزدها نيست اما تحليل من اين است كه اگر اصولگرايان روي كانديدايي اجماع كنند، لاريجاني هم از آن فرد حمايت خواهد كرد. البته من از اين مساله اطلاع دقيق ندارم و اين سخن تحليل من است.

رييس‌جمهور نمي‌تواند به شوراي نگهبان ايراد بگيرد

سوال ديگر مربوط به توييت روحاني در خصوص تاييد اعتبارنامه يكي از منتخبين مجلس فعلي كه از سوي شوراي نگهبان مورد تاييد قرار نگرفت و نيز واكنش علي مطهري با ارسال نامه درخواست تاييد اعتبارنامه اين فرد بود كه باهنر در پاسخ به اين سوال گفت: «درباره اينكه رييس‌جمهور مسوول اجراي قانون اساسي است در شوراي نگهبان بحث‌هاي زيادي شده است و اينكه مسووليت رييس‌جمهور در چه حدي گسترده است. من البته الان متن نظر تفسيري شوراي نگهبان را ندارم، چون متن‌ها حقوقي است؛ اما فحواي اين تفسير اين بود كه رييس‌جمهور در محدوده قوه مجريه مسوول اجراي قانون اساسي است. در دولت گذشته پيش مي‌آمد در مجلس قانوني تصويب مي‌كرديم و رييس‌جمهور وقت مي‌گفت خلاف قانون اساسي است. در حالي كه تنها نهادي كه مي‌تواند ايراد شرعي بگيرد شوراي نگهبان است. رييس‌جمهور در اين موقعيت نيست كه به مصوبات مجلس يا به عملكرد قوه قضاييه ايراد بگيرد.

تا پايان صفر سازماندهي انتخاباتي خود را تكميل مي‌كنيم

وي افزود: اختيارات رييس‌جمهور بسيار زياد و موثر است اما در اين حد كه با تمسك به قانون اساسي بتواند جلوي رفتار قواي ديگر غير از قوه مجريه را بگيرد اين طور اختيار حقوقي را رييس‌جمهور ندارد.

سوال ديگر به آخرين خبر حدادعادل اختصاص داشت كه گفته بود اصولگرايان تا پايان ماه صفر كانديداي مورد نظر خود را معرفي مي‌كنند اما باهنر اين گفته را اينچنين رد كرد: تلاش مي‌شود وحدت اصولگرايان در انتخابات پيش رو محقق شود. اين جزو ايده‌آل‌هاي ما است اما تصور مي‌كنم اين اتفاق نمي‌افتد. ولي اميدواريم سازمان راي اصولگرايان تا پايان صفر روشن شود و ساز و كار مجموعه‌اي كه جمع مي‌شوند تا نامزد اصولگرايان را برگزينند مشخص شود؛ اما كانديداي نهايي فكر نمي‌كنم به اين صورت روشن شود. علت آن هم تجربه گذشته است. در غيبت احزاب در كشور ما تنور انتخابات رياست‌جمهوري در دو ماه و بلكه يك ماه آخر منتهي به انتخابات شعله ور مي‌شود و آن موقع است كه كانديداها پايين و بالا مي‌شوند و نظرسنجي‌ها و مواردي از اين دست در انتخاب فرد نهايي موثرند. بنابراين، اينكه سه چهار ماه قبل انتخابات كانديدا قطعي شود بعيد مي‌دانم. وي افزود: اميدواريم تا پايان ماه صفر تكليف سازمان راي و پرچم و علمي كه اصولگرايان زير آن حركت كنند روشن شود و از تجربه انتخابات مجلس استفاده شود تا جريانات بيشتري از اصولگرايي را زير چتر خودش بياورد.

دوربرگردان بعضي از كانديداهاي ناموفق در انتخابات مجلس به سمت انتخابات شوراي شهر

پرسش بعدي مربوط به انتخابات آتي شوراي شهر و وحدت اصولگرايان در اين زمينه بود. باهنر در اين خصوص گفت: «در رابطه با مساله ليست كانديداي شوراي شهر تلاش‌ها شروع شده و ممكن است براي تهران ۱۰۰ اسم مطرح باشد و اين طبيعي است. لذا بايد سبك و سنگين شوند و نهايتا بايد به اسم‌هاي واحدي برسيم؛ هم در تهران و هم هر شهري ديگر. ما يك سال قبل انتخابات مجلس را داشتيم كه احتمالا بعضي از كانديداهاي ناموفق در انتخابات مجلس بخواهند به سمت انتخابات شوراي شهر دور برگردان بزنند. اينكه وحدت اصولگرايان باعث ريزش راي شان باشد صرفا در يك حالت است كه اصولگرايان روي كانديداهايي متمركز شوند كه موفق به جلب اعتماد مردم نشوند يا مردم گرايش پيدا كنند به شركت نكردن در انتخابات. لذا به نظرم كانديداهاي مورد نظر بايد جذاب باشند.

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه مشكلات جامعه و مطالبات مردم از دولت بيشتر در ميدان اقتصاد است، گفت: روي ريل افتادن بنگاه‌هاي اقتصادي و رونق اقتصادي دو مطالبه اساسي مردم است كه دولت بايد به آنها جواب عاجل دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
4
1
شتر در خواب بیند پنبه دانه/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
4
1
مگر اینکه قالیباف خودش رو تموم شده بدونه که الان بخواد نامزد بشه
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
5
2
سلام
اقای باهنر
ایابا این بذل وبخشش های نجومی که در شهرداری به خاطر سومدیریت اقای قالیباف فراهم شده مردم اقبالی برای رای دادن مجددبه ایشان دارند؟
آقاي قاليباف در جرگه مهره‌هاي سوخته است که از شهرداری تهران هم برای همیشه رانده خواهد شد
اقای قاليباف بهتر است برای شوراها کاندیداشود ببیند حالاچقدر مقبولیت دارد
مطمئن باشیدبرای برداشتن کلاه ریاست جمهوری موفق نمیشود
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
3
1
شک نکنید این اصولگرایان بدنبال کسی می گردند که بیشترین سوئ استفاده از بیت المال را بکند بلکه چیزی به حلقوم انها هم بریزد وکسی بعد از احمدی نژاد بهتر از قالی باف نیست چون در شهرداری هم احمدی نژاد هم قالی باف حلقوم تعدادی را نیمه پر کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
1
آزموده را آزمودان خطا است
بیطرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
0
0
قالیباف واقعا مدیره خخخخخخخخخخخ
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین