کد خبر: ۴۰۸۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

پیش‌بینی قیمت طلا در روزهای آتی

نوسانات قیمت جهانی طلا چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز شد و کماکان با گذشت چند روز از انتخاب رئیس جمهور آینده این کشور، ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز : محمد کشتی‌آرای - رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر - ضمن تشریح وضعیت جهانی بازار طلا چند روز قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا به امروز اظهار کرد: هرچند امروز نسبت به یک هفته گذشته، بازار طلا با التهاب کمتری روبرو است اما کاهش قیمت ایجاد شده موقت خواهد بود و این احتمال وجود دارد تا پنج شنبه مجددا شاهد نوسان در قیمت‌های اعلام شده باشیم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: باید تا اعلام شاخص‌های اقتصادی آمریکا در پایان هفته منتظر بمانیم و به طور مشخص‌تری شاهد تبعات انتخابات انجام شده در آمریکا بر بازار جهانی طلا باشیم. طی چند روز پس از انتخابات وضعیت بازار ثبات بیشتری پیدا کرد و امروز نیز هر اونس طلای جهانی با کاهش ۹ دلاری روبرو بوده است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به وضعیت قیمت طلای جهانی قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خاطرنشان‌ کرد: قبل از انتخابات هر اونس طلای جهانی قیمتی معادل ۱۲۸۵ دلار داشت اما به یک‌باره در زمان انتخابات با افزایش ۵۰ دلاری روبرو شد و به قیمتی معادل ۱۳۲۵ دلار رسید.

کشتی‌آرای افزود: بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مجددا قیمت جهانی طلا کاهش یافت و به پله اول و رقمی معادل ۱۲۸۵ دلار رسید و به مرور این قیمت پایین‌ آمد تا امروز به مرز ۱۲۲۰ دلار به ازای هر اونس طلای جهانی برسد.

وی با بیان اینکه صحبت‌های ترامپ قبل از انتخابات بازار جهانی طلا و ارز را تحریک کرد، گفت: این صحبت‌ها در آن مقطع زمانی موجب تحریک بازار جهانی شد اما پس از انجام انتخابات و صحبت‌هایی که در جهت آْرامش شرایط سیاسی این کشور و همکاری‌ با سایر کشورها مطرح شد از التهاب ایجاد شده کاست تا شاخص‌ها به صورت تقریبی به وضعیت قبلی بازگردد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به اینکه همچنان موضوع انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بر بازار جهانی طلا و ارز اثرگذار است، گفت: باید تا پایان هفته جاری صبر کنیم و پس از اعلام شاخص‌های اقتصادی آمریکا تبعات اصلی اتفاقات رخ داده در چند وقت اخیر را شاهد باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین