کد خبر: ۴۰۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۴:۲۱

اماراتی نمی توانند به کوهستان بروکبک بروند

آفتاب‌‌نیوز :  امارات متحده عربی پس از چین دومین کشوری است که تماشای کوهستان بروکبک را با هدف تلاش برای حفاظت شهروندان از رفتارهای غیرعادی و نفرت‌انگیز ممنوع می‌کند. دکتر عبدالله الامیری، رئیس کمیته امور مالی، اقتصادی و صنعتی شورای مشورتی امیرنشین شارجه، در این باره گفت: فیلم قطعاً مردم این فرهنگ و آئین را خواهد رنجاند. از آنجا که در دین اسلام هرگونه رفتار ناهنجار ممنوع است، نشان دادن رفتار غیرمعمول شخصیت‌های اصلی "کوهستان بروکبک" برای جوامع شرقی و به ویژه مسلمانان و اعراب بسیار زننده و موهن است.

تصمیم برای ممنوعیت اکران کوهستان بروکبک در امارات را وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی این کشور گرفته است. این اقدام درست به فاصله چند ساعت پس از اعطای جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردان به "کوهستان بروکبک" و آنگ لی از سوی دایره منتقدان فیلم لندن صورت گرفت. نامزدی در هشت رشته اسکار و بردن چندین جایزه از مراسم گوی طلایی از جمله دیگر افتخارات فیلمساز تایوانی شاغل در هالیوود است.

خبرگزاری شینهوا چین ماه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد موضوع بسیار حساس "کوهستان بروکبک" فیلم را تبدیل به موردی نامناسب برای اکران عمومی در سینماهای چین کرده است. 

جالب اینجاست که در برخی مناطق مذهبی ایالات متحده هم سینماها با وجود تبلیغ برای اکران "کوهستان بروکبک"، از ترس واکنش مردم آن را از برنامه نمایش خود خارج کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین