کد خبر: ۴۰۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۱۶

غول داروسازی از باغبان وفادار ناراضی است

آفتاب‌‌نیوز : "باغبان وفادار" به کارگردانی فرناندو میریس و بازی رالف فاینس و ریچل ویتس بر اساس رمانی از جان لوکاره ساخته شده و داستان یک فعال حقوق بشر را روایت می‌کند که پس از اطلاع یافتن از جریان آزمایش داروهای یک شرکت بزرگ داروسازی روی مردم فقیر آفریقا، به طرز مرموزی کشته می‌شود. این فیلم هم به لحاظ فروش در گیشه سینماهای جهان و هم از نگاه منتقدان سینمایی جزو موفقترین فیلم‌های سال 2005 بود.

این مدیر پرنفوذ صنعت داروسازی جهان ادامه داد: "وقتی من به کاری که ما در آفریقا انجام داده‌ایم و تفاوتی که داروهای ما در مناطق به تصویر کشیده شده در فیلم به وجود آورده‌اند نگاه می‌کنم ـ جاهایی که خودم هم در آنجا حضور داشته‌ام ـ متوجه می‌شوم که هیچکدام از عناصر داستان و فیلمنامه کمترین ارتباطی به واقعیت ندارند. آنچه به عنوان داستان نوشته و در فیلم "باغبان وفادار" هم به تصویر کشیده شده به خودی خود جذاب است و خواندن و دیدن آن لذتبخش. البته این تنها در دنیای سرگرمی مجاز است و آنچه ما می‌بینیم و می‌خوانیم چیزی نیست که در عالم واقع جریان دارد.

"باغبان وفادار" که با بودجه‌ای 25 میلیون دلاری ساخته شده، فقط در خود ایالات متحده حدود 35 میلیون دلار فروخت. این فیلم نامزد چهار جایزه اسکار در رشته‌های بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین موسیقی متن و بهترین تدوین شده و نامزد شیر طلایی بهترین فیلم از جشنواره معتبر ونیز هم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین