کد خبر: ۴۰۸۵۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱

تصاویر تأمل‌برانگیز از یک قلاده شغال در شفت

رئیس اداره محیط‌زیست شفت از ثبت تصاویر تأمل‌برانگیز از یک شغال در جنگل‌های شفت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
«رضا زمانی» رئیس اداره محیط‌زیست شفت گفت: به گزارش دامداران محلی یکی از روستاهای شفت مبنی بر تلف شدن یک رأس گاو توسط حیات وحش در جنگل‌های شفت، کارشناسان اداره محیط‌زیست شفت به‌منظور مستندسازی حمله وحوش به احشام، مبادرت به نصب دوربین تله‌ای روی لاشه کردند.

وی افزود: نتایج حاصل از بررسی تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌ها حکایت از حضور سه گونه از جانوران گوشتخوار منطقه شامل شغال، گربه جنگلی و سمور داشت.

زمانی ادامه داد: نکته تأمل‌برانگیز در بررسی‌های دقیق‌تر عکس‌ها این بود که یک قلاده شغال که یکی از دستان خود را از ناحیه کتف کاملأ از دست داده بود، از لاشه تغذیه می‌کرد.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد علت این امر اگر علت مادرزادی نداشته باشد ممکن است بر اثر گیر افتادن در تله‌های انسان ساخت باشد که به مرور پس از قطع خونریزی، بافت از میان رفته در طبیعت ترمیم شده است.

زمانی افزود: با توجه به سیاست‌های تشویقی و حمایتی سازمان حفاظت محیط‌زیست مبنی بر حمایت از دامداران خسارت‌دیده از حمله وحوش خصوصأ گونه پلنگ ایرانی که تحت بیمه قرار گرفته است، مقتضی است دامداران منطقه، بلافاصله و در کمتر از 24 ساعت خبر تلفات احشام را به اداره محیط‌زیست منطقه اطلاع‌رسانی کنند تا نسبت به مستندسازی آثار و بقایای موجود در منطقه در اسرع وقت اقدام شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
یکی روبهی دید بی دست و پای فرومانده در لطف و صنع خدای
که چون زندگانی به سر می برد بدین دست و پای از کجا می خورد ....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین