کد خبر: ۴۰۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۵:۵۸

اتحاد هکرهای مسلمان در پی توهین به پیامبر اسلام

آفتاب‌‌نیوز : خرابکاران موفق شدند به طور موقت صفحه اول وب سایت ها را با پیام هایی که چاپ کاریکاتورهای پیامبر اسلام را محکوم می کرد جایگزین کنند.
شرکت کامپیوتری "زون-اچ" که فعالیتهای هکرها را در اینترنت زیر نظر دارد می گوید که آنها هم به صورت گروهی و هم به صورت فردی حمله کرده اند.
به گفته مسوولان این شرکت، در حالی که برخی از پیامهای بجای گذاشته شده معتدل بودند، بیشتر آنها خواستار واکنشی خشونت بار نسبت به چاپ کاریکاتورها شدند. 

واکنش سریع
روبرتو پراتونی، مدیر شرکت زون-اچ، از سرعت هکرها و ابعاد گسترده حمله آنان ابراز شگفتی کرده و می گوید که تا کنون حملات اینترنتی سیاسی را در چنین مقیاسی ندیده است.
به گفته مدیر شرکت زون-اچ، هکرها از کشورهای مختلف مانند ترکیه، عربستان سعودی، عمان و اندونزی حمله کردند.
همچنین دلایل کافی در دست است که آنها یک هکر به اصطلاح "بازنشسته" را تشویق به فعالیت مجدد کردند تا به چاپ کاریکاتورها اعتراض کند.
تعدادی از پیامهای به جا گذاشته شده ملایم بوده و تنها خواستار تحریم کالاهای دانمارکی شدند. ولی برخی دیگر به چاپ کاریکاتورها شدیدا اعتراض کرده و نسبت به عواقب خطرناک اهانت کردن به پیامبر اسلام به شهروندان دانمارکی هشدار دادند.
آقای پراتونی می گوید، به اضافه 1000 وب سایت دانمارکی، هکرها همچنین به صفحه اول 1600وبسایت دیگر غربی نیز حمله کردند.
از طرف دیگر، گزارش می رسد که بسیاری از مشکلات این سایتها به سرعت برطرف شده است.
گزارش شده که بسیاری از وبسایتهایی که مورد حمله قرار گرفتند متعلق به سازمانهای کوچک بوده و از يک سیستم امنیتی قوی برخوردار نبوده اند.
مدیر زون-اچ می گوید مدرکی در دست ندارد که ثابت کند خرابکاران غربی به این حملات پاسخی داده باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین