کد خبر: ۴۰۸۸۶۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶

دخانیات عامل بیش از 40 درصد سرطان‌ها

در حال حاضر 36 میلیون سیگاری در آمریکا زندگی می‌کنند که حدود نیمی از آنها در اثر استعمال سیگار جانشان را از دست می‌دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
تحقیقات دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا نشان داده بیش از 40 درصد سرطان‌هایی که تا به امروز در کشور آمریکا تشخیص داده شده؛ فارغ از این‌که بیماری کدام عضو بدن را درگیر کرده مربوط به استعمال دخانیات می‌شود. 

در 9 ماه نخست سال 2016، 660 هزار نفر در آمریکا بر اثر سرطان جان باختند که علت ابتلای حدود 343 هزار نفر از آنها به سرطان مصرف دخانیات بوده است. 

واشنگتن و ویرجینیا بیش از دیگر شهرها به مواد مخدر و سیگار آلوده هستند. 

آژانس ایالات متحده با انتشار این آمار اشاره کرد، مصرف دخانیات علاوه بر سرطان ریه، سرطان های دهان و گلو، حنجره، مری، معده، کلیه، پانکراس، کبد، مثانه، دهانه رحم، کولون و رکتوم، همچنین یک نوع سرطان خون به نام لوسمی میلوئید حاد را ایجاد می‌کند که به دلیل بارز نبودن علائم بیماری، فرد مبتلا دیر متوجه می‌شود و وقتی سلول‌های سرطانی در بدن تکثیر می‌یابند، دیگر راهی برای درمان باقی نمی‌ماند و مرگ تنها نتیجه دردناک مصرف دخانیات است. 

در حال حاضر 36 میلیون سیگاری در آمریکا زندگی می‌کنند که حدود نیمی از آنها در اثر استعمال سیگار جانشان را از دست می‌دهند. 

به گزارش فارس، علاوه بر تمام این مسائل، نکته‌ای که حائز اهمیت است کاهش سن استفاده از سیگار در ایالت‌های مختلف آمریکا است. 

کودکان آمریکایی از قبل 12 سالگی استعمال دخانیات رو شروع می‌کنند و چیزی نزدیک به 50 درصد آنها قبل سن 20 سالگی در حال مصرف مواد مخدر هستند. 

بیماری‌های هم‌چون سرطان و ایدز در مناطق کم‌درآمدتر یا سطوح پایین‌تر از آموزش و پرورش فراگیرتر است و مرگ نیز در این مناطق به دلیل عدم توانایی در درمان بیشتر است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین