کد خبر: ۴۰۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۸:۱۹

قطع مستمري مراكز مبارزه با هرزنامه‌ها

آفتاب‌‌نیوز : مدير شركت امنيتي Spamhaus ضمن اشاره به اينكه دادن اين مبلغ ثابت باعث سلب آزادي در مراكز اينترنتي مبارزه با هرزنامه‌ها مي‌شود اعلام كرد: در حال حاضر ارسال پست‌هاي الكترونيكي آلوده به هرزنامه‌ها موجب شده تا وجه اينترنت در نزد عموم كاربران دنيا از بين برود.
ريچارد كوكس در ادامه گفت: به علت آزادي بيش از اندازه براي برقراري ارتباطات در اينترنت، اين دنياي مجازي به بيشتر اهدافي كه براي خود در نظر گرفته بوده رسيده است. گفت‌وگوهاي آزادانه و بدون حد و مرز موجب شده تا ارزش اصلي اينترنت براي كاربران نمايان شود.
كارشناسان معتقدند كه در حال حاضر بايد كليه خدمات آنلاين و اينترنتي به صورت رايگان عرضه شود و پست‌هاي الكترونيكي كه نقشي اساسي در اين زمينه بر عهده دارند بايد ايمن شوند و هرگز به ويروس‌ها و هرزنامه‌ها آلوده نشوند.
با توجه به اينكه تا چندي پيش مركز مبارزه با اسپم به صورت ثابت مبلغي را به كليه مراكز مبارزه با ويروس‌ها و هرزنامه‌ها ارائه مي‌داد، به دنبال بروز مشكلات مختلف در اين زمينه مسئولين تصميم گرفته‌اند كه ديگر اين روند را ادامه ندهند و از طرق ديگر اين شركت‌هاي امنيتي را پشتيباني كنند.
اگر چه برخي پايگاه‌هاي اينترنتي نظير AOL براي فعال كردن برنامه‌هاي ضدويروس بر روي پست الكترونيكي خود پول دريافت مي‌كرده‌اند، در حال حاضر كليه اين برنامه‌ها به صورت رايگان عرضه مي‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین