کد خبر: ۴۰۹۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

توصیه‌های یک متخصص گوارش به زائران اربعین

یک متخصص بیماری‌های گوارش و کبد به زائران اربعین توصیه کرد که رعایت بهداشت فردی و همچنین مراقبت از نوع غذای مصرفی در طول سفر را جدی بگیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر محمدرضا قدیر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص رعایت نکات بهداشتی در مسیر پیاده‌روی اربعین، گفت: زائران اربعین در طول مسیر پیاده‌روی و ازدحام ممکن است با کم آبی بدن روبرو شوند؛ به همین دلیل مصرف مایعات اهمیت زیادی دارد. همچنین آنها باید مراقب مواد غذایی که در موکب‌ها توزیع می‌شود، باشند و از مصرف غذاهای مانده خودداری کنند.

وی ضمن تاکید برضرورت رعایت بهداشت فردی، ادامه داد: احتمال دارد ابتلا به برخی بیماری‌های عفونی در میان زائران دیده شود؛ در نتیجه زائران تا جایی که ممکن است قبل از مصرف غذا حتما دست‌های خود را بشویند. در مصرف لبنیات، سبزیجات و میوه‌جات نیز به دلیل سرعت بالا در فاسد شدن، دقت کنند. این امکان وجود دارد که میوه و سبزیجات به خوبی ضدعفونی نشده باشند.

قدیر در ادامه، ضمن اشاره به احتمال ابتلای زائران به بیماری‌های ویروسی گوارشی و تنفسی، تصریح کرد: بیماری‌های تنفسی با سرفه، خلط و عفونت‌های تنفسی و بیماری‌های گوارشی با دل‌درد، دل پیچه، اسهال و عفونت دستگاه‌های گوارشی همراه هستند. در بیماری‌های گوارشی بیمار ممکن است به دلیل اسهال و استفراغ شدید بستری شود.

این متخصص بیماری‌های گوارشی و کبد در ادامه، جمعیت زیاد و عدم رعایت بهداشت را از جمله عوامل ابتلای زائران به هپاتیت A عنوان کرد و افزود: بیماران به محض مشاهده علائم ابتلا به بیماری مانند دل درد، تهوع، استفراغ وتب به پزشکان مستقر در مسیر مراجعه کنند تا از پیشرفت بیماری جلوگیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین