کد خبر: ۴۰۹۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

تاکید ترامپ بر "اهمیت بقای ناتو"

رییس جمهوری منتخب آمریکا و دبیرکل ناتو در گفتگوی تلفنی بر "اهمیت بقای ائتلاف غرب" تاکید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا در جریان کمپین انتخاباتی‌اش باقی ماندن در ائتلاف ناتو را به دلیل کاهش هزینه‌های دفاعی کشورهای عضو زیر سوال برده و این نگرانی را بوجود آورده بود که آمرکیا از سرمایه‌گذاری بیشتر در این ائتلاف آن هم درست زمانی که شاهد بالاترین سطح تنش با رویه است کنار بکشد. 

ناتو پس از گفتگوی تلفنی ترامپ و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترامپ و دبیرکل ناتو هر دو بر اهمیت بقای این ائتلاف تاکید کردند و درباره چگونگی انطباق و سازگاری ناتو با شرایط امنیتی جدید شامل مقابله با تهدیدهای تروریستی در منطقه و سطح جهان به بحث پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه ناتو همچنین آمده است، ترامپ قصد دارد تا در نشست  2017  ناتو در بروکسل شرکت کند.

ترامپ و استولتنبرگ درباره هزینه‌های دفاعی به گفتگو پرداخته و بر پیشرفت حاصل از تبادل و به اشتراک گذاری مشکلات امنیتی صحبت کردند.

در همین حال، دونالد تاسک، رییس شورای اروپایی نیز روز جمعه با ترامپ تلفنی گفتگو کرد و یکی از منابع اتحادیه اروپا گفت که تاسک بر اهمیت همکاری میان دو طرف به ویژه درباره اوکراین تاکید کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین