کد خبر: ۴۰۹۳۱۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

منشور جهانی اربعین

ایستادگی نفر به نفر تکثیر می شود، آزادگی فرد به فرد منتشر می شود و راز ماندگاری کربلا را تاریخ روز به روز تکرار می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
حافظه تاریخی آفتاب برآمده بر آسمان، هرگز از یاد نمی برد که خورشید روی نیزه ها ، طلوعی ابدی کرد بی هیچ غروبی ؛ خون جاری او زمزمه قرآنی شد که در 'والتین و الزیتون ' زینب تفسیر می شود. 
زینب چراغ روشن ایستادگی کربلا را در شباویز جهان برمی افروزد تا محیط مصیبت زده در اربعین عاشورا ، روشن افروزی برای جاماندگان قافله حقیقت باشد.
اربعین، هم گام شدن با کاروان عاشوراست ، عاشورایی که تاریخ را زنده نگهداشت، اربعین چهل منزل اسارت است، چهل منزل غل و زنجیر، چهل منزل خطبه خوانی با صدای رسا در بغض گلوگیر و چهل منزل گریستن بی آنکه کسی صدایی زینبی را شنیده باشد. 
اربعین، برای زینب روایتگاه اصلی کربلاست، زینب سفیر راست قامتی نینواست، رساترین رسانه راستین که حماسه آزادگی کربلا را منتشر کرد. 
خورشید حقیقت، در اربعین بر چله آسمان می نشیند و زینب (س) در خطبه های عاشورای خویش ماندگاری آزادگی را تبیین می کند و شهادت حسین (ع) از زبان زینب(س) در خطبه ای به وسعت همه مظلومیت تاریخ طنین انداز می شود. 
کارشناسان معتقدند که خطبه های زینب (س) حرکتی است توحیدی که فقط اوست که می تواند آن را قرائت کند، هم زینب است که از پنجره اربعین حقیقت کربلا بیان می کند. 
اربعین عاشورای حسینی به عنوان تابلوی عظیم از عدالت خواهی و برافراشتن پرچم ارزشگرای مبارزات توحیدی امام حسین(ع) است، حرکت امام حسین (ع) در این راستا یک حرکت سیاسی و اعتقادی برای مقابله با انحرافات دینی بود که با حرکت پیامبری زینب (ع) کامل تر شد. 
اربعین بازگشت کاروان غمدیده کربلا به کربلاست، اربعین روز بازگشت اسرا است، بازگشت پاره های عاشورا، تکه های کربلا و اربعین حسینی (ع) عاشورای خونین را روایت می کند. 
در اربعین، افشاگری های زینب تبدیل به جریان فکری می شود تا آزادگی و آزادی خواهی را در جهان منتشر شود و پس از او روزهای قیام، عاشورایی می شوند و هر جا شهادتگاهی در زمان و زمین است، نام کربلا برخود می گیرد. 
ابن طاووس و ابن صدوق در کتاب های ارزشمند خود، زینب (ع) را احیاگر عاشورای حسین(ع) می دانند که اوج آن در اربعین حسینی روز نخست زیارت تربت مطهر سالار شهیدان، پس از واقعه کربلاست، یعنی اینکه زینب(ع) نخستین زیارت کننده مرقد حسین(ع) است. 
یک کارشناس و استاد دانشگاه می گوید: اجتماع جهانی اربعین در کربلا ، تحقق شعار هیهات من الذله امام حسین (ع) در کربلاست.
فاطمه رضایی، در گفت و گو با ایرنا به مناسبت اربعین حسینی افزود: تجمع اربعین در کربلا باعث می شود هرگز عاشورای حسینی و حقیقت آن از یادها نرود و واقعه عاشورایی کاروان حسینی را تا ابد زنده نگه می دارد.
به گزارش ایرنا، همه ساله در ایام اربعین میلیون ها نفر از سراسر جهان در پیاده روی بزرگ کربلا حضور می یابند و این بزرگترین اجتماع انسانی در جهان نامیده شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین