کد خبر: ۴۰۹۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

اخاذی تلگرامی، بازهم با سرقت عکس‌های خصوصی

پسر جوان برای اخاذی از دختری، تلگرام وی را هک کرد.
آفتاب‌‌نیوز : ماجرای اقدام خلافکارانه این هکر هنگامی فاش شد که دختر جوان از اتفاقات عجیب و غریب در تلگرام خود به ستوه آمد و با مراجعه به دادسرا از بازپرس و پلیس فتا برای حل مشکلش یاری خواست.

به گزارش خبرجنوب، وی در شکایت خود مدعی شد که از چند روز قبل پیام های نامفهومی به تلگرام او ارسال می شود در حالی که او از موضوع بی خبر است.

وی در باره جزئیات ماجرا گفت: چند روز قبل پیامی برای خط تلگرام من ارسال شده و در آن درخواست شده بود تا برای به روز رسانی برنامه تلگرامم رقمی را برای آن خط ارسال کنم.

من نیز این کار را کردم بعد از آن متوجه شدم صفحه تلگرام من هک شده و عکس هایی که در گوشی من بوده برای فردی ارسال شده است. از این رو تقاضای رسیدگی به پرونده را دارم.

با توجه به این اطلاعات تیمی از کارشناسان پلیس برای ردیابی هکر ناشناس وارد عمل شدند.

پس از دریافت این شکایت از دادسرا بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان فارس قرار گرفت.

در ادامه نیز با بررسیهای فنی و تخصصی مشخص شد متهم با شیوه ای ماهرانه به صفحه تلگرام شاکی دسترسی یافته است.

بنابراین پس از بررسی های تخصصی صورت گرفته متهم شناسایی و او پس از هماهنگی با بازپرس همزمان با جمع آوری سیستم های رایانه ای به اداره پلیس منتقل شد.

متهم پس از حضور در پلیس فتا و در تحقیقات به عمل آمده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به جرمش اعلام کرد: برای اینکه بتوانم از آن دختر اخاذی کنم مدتی قبل کدی را برای او ارسال کردم و از او خواستم برای به روز رسانی تلگرام خود آن کد را وارد کند. از این طریق توانستم تلگرام او را هک کرده و به عکس های شخصی اش دسترسی پیدا کنم.

متهم که از اقدام خود ابراز پشیمانی می کرد در ادامه به مأموران گفت: هدفم از این کار، اخاذی از دختر جوان بود.

با توجه به اعتراف های متهم، پرونده برای تصمیم گیری به دادسرا ارسال و قرار است پس از تکمیل تحقیقات برای وی قرار مناسب صادر شود.

هشدارهای مهم پلیس

امروزه سودجویان، ابزارهای ارتباطی را در راستای اهداف و نیات شوم خود به کار گرفته و از این راه اقدام به فریب هموطنان می کنند.

کلاهبرداری‌های تلفنی و پیامکی از نمونه‌های رایج اینگونه کلاهبرداری‌ها هستند که روز به روز در حال گسترش است پس باید توجه داشت در تمامی این کلاهبرداری ها که با شیوه های مختلفی در حال انجام است سودجویان از شگردی خاص به نام «مهندسی اجتماعی» در تمامی کلاهبرداری های تلفنی استفاده می کنند.

به علت در دسترس بودن وسایل ارتباطی از قبیل تلفن، تلفن همراه و دیگر وسایل، امکان انجام این کلاهبرداری ها برای همگان امکانپذیر است. دیگر آنکه در برقراری ارتباط امکان شناسایی و تشخیص هویت تماس گیرنده برای افراد وجود ندارد. اشخاص برای جلوگیری از بروز این کلاهبرداری ها باید توجه داشته باشند که در هنگام تماس اگر قادر به شناسایی فرد تماس گیرنده نبودند خواسته های آنها را عملی نسازند.

از در اختیار قرار دادن کد پنج رقمی برنامه تلگرام برای افراد غریبه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به شدت خودداری شود. در صورت حضور و عضویت در شبکه های اجتماعی از برقراری ارتباط با افراد غریبه اجتناب کنید و به درخواست کاربرانی که نمی شناسید پاسخ ندهید. تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی خود را برای دیگران ارسال نکنید. فراموش نکنید افراد آنلاین که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند غریبه بوده و هیچگونه اطلاعاتی را برای آنها به اشتراک نگذارید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین