کد خبر: ۴۰۹۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

هری پاتر در یک هفته 218 میلیون دلاری فروخت

کمپانی فیلم‌سازی «برادران وارنر» برای ساخت فیلم «هیولاهای شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» 180 میلیون دلار هزینه کرده و میلیون‌ها دلار را نیز صرف تبلیغ و بازاریابی این فیلم کرده.
آفتاب‌‌نیوز :
فیلم «هیولاهای شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» در اولین هفته نمایش، به فروش جهانی بالغ بر 2018 میلیون دلار دست یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، این فیلم جدید که بر اساس مجموعه رمان‌های «هری پاتر» ساخته شده است، در اولین هفته نمایش جهانی خود موفق به ثبت فروش 143 میلیون دلاری در 24 هزار سالن سینمایی 63 کشور خارجی و همچنین فروش فوق‌العاده 75 میلیون دلاری در سینماهای آمریکای شمالی شد تا در ابتدای کار، مجموع فروش جهانی 218.3 را رقم بزند.

کمپانی فیلم‌سازی «برادران وارنر» برای ساخت فیلم «هیولاهای شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها»  180 میلیون دلار هزینه کرده و میلیون‌ها دلار را نیز صرف تبلیغ و بازاریابی این فیلم کرده و بنا بر اعلام «جی‌.کی‌ رولینگ» که برای اولین بار خودش برای نگارش فیلمنامه دست به کار شده است، این فیلم جدید یک مجموعه  جدید 5 قسمتی خواهد بود که در ادامه ساخته می‌شود.

بریتانیا با 18.3 میلیون دلار، کره جنوبی با 14.1 میلیون دلار و آلمان و روسیه به ترتیب با 9/9 و 9.8 میلیون دلار، بهترین بازارهای این فیلم علمی-تخیلی در هفته اول نمایش بودند.

«ادی ردماین» بازیگر برنده اسکار انگلیسی قهرمان اصلی فیلم به نام «نویت اسکامندر» و  عضو انجمن مخفی جادوگری نیویورک است. وی سعی دارد موجودات جادویی که از چمدان او فرار کرده‌اند، را پیدا کنند. رویدادهای این فیلم در سال ۱۹۲۶ نیویورک اتفاق می‌افتد.

هفت‌گانه‌ «هری پاتر» که به داستان‌های پسرکی جادوگر می‌پردازد، پرفروش‌ترین مجموعه کتاب جهان لقب گرفته و اقتباس سینمایی آن‌ها چندین میلیارد دلار را برای تولیدکنندگان به ارمغان آورده‌ است.

«هری‌پاتر و سنگ جادو» اولین‌بار در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های رولینگ با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند .اقتباس سینمایی این هفت اثر در قالب هشت فیلم با بازی «دنیل رادکلیف» و «اما واتسون» نیز در فروش بالای این کتاب‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

آخرین فیلم از مجموعه «هری پاتر» در سال ۲۰۱۱ با عنوان «هری پاتر و یادگاری‌های مرگ ۲» از سوی کمپانی «برداران وارنر» اکران شد. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ هشت فیلم «هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و تالار اسرار»، «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دورگه» و «هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت اول و دوم» در سینماهای جهان اکران شدند و به فروشی بالغ بر ۸.۲ میلیارد دلار دست یافتند.

در سال ۲۰۱۲، فیلم‌های هشت‌گانه «هری پاتر» به پرفروش‌ترین سری فیلم‌های تاریخ با فروشی بالغ بر ۷.۷ میلیارد دلار تبدیل شد و قبل از آن، سری فیلم‌های «جیمز باند» با فروشی بالغ بر ۶.۱ میلیارد دلار در جایگاه اول قرار داشت.

«هیولاهای شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها»  از هفته آینده در سینماهای چین ژاپن دومین و سومین بازار بزرگ فروش سینمای جهان اکران خود را آغاز می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین