کد خبر: ۴۰۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۳۴

مصباح یزدی هم از تحریف خط امام و اسلام نگران است

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آفتاب عضو مجلس خبرگان رهبري، ساده‌انديشي مردم را موجب انحراف برخي افراد در جهان اسلام برشمرد و گفت: برخي افراد مسلمان در شناخت، به ظاهر افراد اعتماد مي‌كنند. چون قرار است همگان در اين جهان امتحان شويم، ابهام‌ها هميشه وجود دارد. از اين رو برخي افراد مي‌توانند از بيانات پيامبر اسلام صلي‌الله عليه و آله و خداوند سوء استفاده كنند.
آيت‌الله مصباح يزدي، آغاز انحرافات مسلمين را طبق ديدگاه اميرمومنان عليه‌السلام، هواپرستي و بيان مطالبي برخلاف كتاب خدا دانست و اظهار داشت: افرادي در جامعه پيدا مي‌شوند كه به دنبال خواسته‌هاي دروني خود هستند و سعي مي‌كنند ديگران را نيز پيرو خود كنند. عده‌اي هم حرف‌هاي تازه‌اي را مطرح مي‌كنند كه برخلاف حكم و كتاب خداست. وقتي اين بحث‌ها در جامعه مطرح مي‌شود عده‌اي هم به دنبال آن‌ها حركت مي‌كنند و در نهايت آن را به عنوان دين و خط امام خميني رحمة الله عليه به ميدان مي‌آورند؛ در حالي كه صد در صد خط امام رحمة الله عليه را منحرف مي‌كنند و آن كساني را كه پيرو حرف امام رحمة الله عليه هستند، مخالف امام معرفي مي‌كنند.

وي اضافه كرد: در زمان حيات امام رحمة الله عليه اين كارها بسيار مشكل بود؛ گويي همان وقت‌ها هم حرف‌هاي امام را به گونه‌اي تفسير مي‌كردند كه امام مي‌گفتند من نمي‌دانم چگونه حرف بزنم، مني كه با اين صراحت حرف مي‌زنم سخنانم را تحريف مي‌كنند. حال كه چندين سال از وفات بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران رحمة‌الله عليه گذشته، تحريف سخنان امام راحت‌تر است.

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: درصورت شناخت فساد، راه مبارزه با آن هم مشخص مي‌شود. بزرگ‌ترين وظيفه نخبگان جامعه، علما و دانشمندان و كساني‌كه بيشتر از ديگران مي‌فهمند، بيدار كردن مردم و افشا كردن شياطين و منافقان است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین