کد خبر: ۴۰۹۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

پیشروی نیروهای عراقی در موصل

یک فرمانده عراقی امروز (سه شنبه) از پیشروی نیروهای ارتش این کشور برای آزادسازی محله 'الظهور' در شرق شهر 'موصل' خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری 'آسوشیتدپرس'، 'حیدر فاضل' از فرماندهان 'یگان ویژه ارتش' عراق گفت که نیروهای جبهه شرقی به صورت محتاطانه در حال پیشروی در داخل محله پرجمعیت الظهور در شرق موصل هستند.

وی همچنین از حمله های سنگین خمپاره ای و راکتی گروه تروریستی 'داعش' برای جلوگیری از پیشروی این نیروها در شرق موصل خبر داد.
پیشتر 'سامی العریدی' از فرماندهان نیروهای یگان ویژه ارتش گفته بود که نیروهای تحت امر وی در نخستین ساعات بامداد شنبه گذشته وارد دو محله 'المحاربین' و 'علماء' در شرق شهر موصل شده اند.

وی همچنین تصریح کرد که محله 'التحریر' که همجوار این دو محله است، جمعه گذشته به طور کامل از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد شده است.
ارتش عراق عملیات آزادسازی موصل را در تاریخ 17 اکتبر (26 مهرماه) با فرمان 'حیدر العبادی' نخست وزیر این کشور آغاز کرد.

نیروهای عراقی از چند جهت پیشروی به سوی موصل را آغاز کرده اند. یگان های ویژه عراق مدتها است از جبهه شرقی وارد موصل شده اند، اما حضور تک تیراندازها و حمله های انتحاری تروریستهای داعش، پیشروی این نیروها را کند کرده است.

نیروهای مسلح کرد موسوم به پیشمرگه ها نیز در شمال موصل در حال نبرد با تروریستهای داعش هستند و نیروهای بسیج مردمی عراق معروف به 'الحشد الشعبی' مسوولیت دارند که دسترسی غربی موصل را قطع و از فرار تروریست ها به سمت سوریه جلوگیری کنند.
موصل دومین شهر بزرگ عراق و بزرگترین شهر در اشغال گروه تروریستی داعش است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین