کد خبر: ۴۰۹۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۳:۴۴

انتقاد اتریش از مساله هالوکاست

آفتاب‌‌نیوز : علی رغم اینکه تعدادی از رسانه های غربی مخصوصا شبکه های تلویزیونی CNN و BBC قسمت عمده ای از سخنرانی رییس جمهور ایران در خصوص هالوکاست و اعتراض وی به چاپ کاریکاتورهای اهانت آمیز را سانسور کردند ولی تعدادی از سیاستمداران غربی از اظهارات احمدی نژاد اظهار نگرانی کرده اند.
خانم اورسولا پلاسنیک وزیر امور خارجه اتریش که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بعهده دارد در بیانیه ای اعلام کرد تکرار سخنان احمدی نژاد درباره هالوکاست به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و بعلت اینکه چنین سخنانی بسیار نگران کننده هستند نباید در قبال آن سکوت کرد.
در حالیکه اتحادیه اروپا هنوز از مسلمانان جهان در خصوص چاپ تصاویر موهن درباره پیامبر عظیم الشان اسلام عذر خواهی رسمی نکرده پلاسنیک وزیر امور خارجه اتریش در بیانیه اخیر خود با اشاره به اعتراضات وسیع مسلمان گفته است سخنان محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران با تلاش های بسیاری از سوی رهبران سیاسی و دینی برای آرام کردن فضا در تعارض است. وی در ادامه اظهارات خود در واکنش به سخنان احمدی نژاد در خصوص افسانه بودن هالوکاست گفت: تنها راه حل برای خروج خاورمیانه از بحران، همزیستی مسالمت آمیز و دوری از خشونت از سوی اسراییل و فلسطین است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین