آفتابنیوز : جارد کاشنر، مسئول محتوای کمپین دونالد ترامپ اخیرا در مصاحبه ای
که با «فوربز» داشته صحبت های جالبی را در مورد کارهای تبلیغاتی رئیس جمهور
منتخب آمریکا به زبان آورده است. او می گوید که با ساختن یک برنامه منحصر
به فرد توانسته اند برای انتقال پیام های انتخاباتیشان، به مخاطبان خاصی
دسترسی پیدا کنند. به جای خرج مبالغ هنگفت برای تبلیغ در همه شبکه های
تلویزیونی این برنامه کمک کرده تا مسئولان ستاد متوجه شوند که مردم هر
منطقه از کدام ویژگی کمپین ترامپ خوششان آمده، آنها به کدام سریال
تلویزیونی علاقه دارند و چطور می شود بین این دو ارتباط برقرار کرد.
به گزارش تسنیم، گروه
کاشنر توانایی دسترسی به سیستم اطلاعاتی کمیته ملی جمهوری خواهان دسترسی
داشته باشند و به همین خاطر توانستند از کمک گروه های حامی دیگری مثل
«کمبریج آنالیتیکا» برخوردار شوند تا به نقشه رای دهندگان احتمالی دست پیدا
کنند.
آنها
با استفاده از خدمات گوگل مپ زنده توانستند نقشه ای متشکل از 20 گروه رای
دهنده تشکیل دهند و متوجه شدند که برخی مخاطبین «مرده متحرک» که در منطقه
خاصی زندگی می کنند، حامیان برنامه های مهاجرت ترامپ هستند. پس در میانه آن
سریال تبلیغات با محتوای مهاجرت پخش می شده. یا به عنوان مثالی دیگر آنها
متوجه شدند که تبلیغات ضد برنامه «اوباما کر» به خوبی می تواند در میان
سریال NCIS قرار گیرد.
اگرچه این استراتژی در مورد کالاهای متفاوت و
در بازاریابی بسیار استفاده می شود اما تا کنون سابقه نداشته که در سیاست
چنین اقدامی انجام شود. از آنجایی که دونالد ترامپ در نهایت رئیس جمهور
آمریکا شده، میتوان نتیجهگیری کرد که نسبتاً هم جواب داده است. پیشبینی
میشود در انتخابات بعدی از این روش بیشتر استفاده شود.