کد خبر: ۴۰۹۹۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
غیبت این مقام می‌تواند مشکل‌ساز باشد

یک سنت‌شکنی در تاریخ سیاسی امریکا / کاخ سفید بدون حضور ملانیا ترامپ چگونه خواهد بود؟

این موضوع می‌تواند نارضایتی‌هایی را در واشنگتن برانگیزد. برخلاف ملانیا میشل اوباما نشان داد که تمایل به کار کردن در کنار رییس‌جمهوری و ارائه مشاوره در پایتخت را دارد. این در حالیست که ملانیا دست‌کم در شش ماه نخست ریاست‌جمهوری ترامپ در کنار او در واشنگتن نخواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- روزنامه امریکایی «واشنگتن پست» با انتشار گزارشی به ماندن ملانیا ترامپ همسر دونالد ترامپ رییس‌جمهوری یک سنت‌شکنی در تاریخ سیاسی امریکا / کاخ سفید بدون حضور ملانیا ترامپ چگونه خواهد بود؟منتخب امریکا در نیویورک اشاره می‌کند. علت ماندن؛ اتمام سال تحصیلی پسرشان، بارون در منهتن نیویورک خواهد بود. واشنگتن پست اشاره می‌کند که بازگشت ملانیا به نیویورک پس از مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری یک سنت‌شکنی در تاریخ سیاسی امریکا محسوب می‌شود. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه می‌نویسد: «این موضوع می‌تواند نارضایتی‌هایی را در واشنگتن برانگیزد. برخلاف ملانیا میشل اوباما نشان داد که تمایل به کار کردن در کنار رییس‌جمهوری و ارائه مشاوره در پایتخت را دارد. این در حالیست که ملانیا دست‌کم در شش ماه نخست ریاست‌جمهوری ترامپ در کنار او در واشنگتن نخواهد بود. البته در غیاب ملانیا هم بروکراسی در کاخ سفید ادامه خواهد داشت. دیدارها صورت می‌گیرند و تیمی از پیشخدمت‌ها و مراقبت‌کنندگان گل و گیاه به کاخ سفید رفت و آمد خواهند کرد. «آنیتا مک براید» مشاور در دولت جورح بوش که بعنوان رییس ستاد به به لورا بوش خدمت کرده است، می‌گوید: «‌نقش افراد فعال در کاخ سفید تعریف شده است با این حال، موضوع اخیر فرق می‌کند چرا که نقش بانوی اول کاملا تعریف شده و غیبت این مقام می‌تواند مشکل‌ساز باشد.»

او پیش‌بینی می‌کند که تیم ترامپ کارکنانی را برای همسر ترامپ بر‌خواهند‌گزید تا برنامه‌ها را با او هماهنگ کنند. البته او اشاره می‌کند که پیشتر نیز در تاریخ امریکا اتفاق افتاده که همسران رییس‌جمهوری دائما در حال سفر بوده‌اند؛ نمونه آن ژاکلین کندی بانوی اول که به زندگی خصوصی‌اش احترام می‌گذاشت اما به طور گسترده در حال سفر بود. همچنین بستگان پرزیدنت کندی مایل‌ها از او دور بودند. همچنین همسر ترومن رییس‌جمهوری سابق امریکا اکثر اوقات تابستان خود را در میسوری در کنار مارگارت دخترش می‌گذراند.»

در آن زمان ترومن بر این باور بود که همسرش به قدر کافی قدرتمند است که می‌تواند از راه دور نیز اوضاع را سامان دهد. او باور داشت که دخترش باید تربیت خوبی داشته باشد و حضور مادرش در کنار او لازم است.» بوده‌اند خانواده‌های دیگری نیز که با فرزندان جوان به کاخ سفید آمده‌اند؛ از جمله آنان می‌توان به اوباما، جیمی کارتر و بیل کلینتون اشاره کرد که بچه‌های‌شان در دوران مدرسه بوده‌اند. واشنگتن پست اشاره می‌کند بسیاری از اعضای خانواده نمایندگان کنگره نیز در مناطق دور از واشنگن و در ایالت‌های دیگر به سر می‌برند. بسیاری از نمایندگان بر این باور بوده‌اند که این راهی برای حفظ ارتباط با رای‌دهندگان محلی خواهد بود. با این حال، سفر نمایندگان به ایالت‌های‌شان با مخالفانی نیز مواجه بوده است که می‌گویند آنان زمان کمی را صرف تعامل با یکدیگر در واشنگتن می‌کنند.»

«گیل توری» استاد تاریخ در دانشگاه مک گیل و نویسنده کتاب «عصر کلیتون» اشاره می‌کند که انتظار نانوشته و ناگفته‌ای در امریکا وجود دارد که ریاست جمهوری را مسئولیت یک زوج یا زن و شوهر می‌داند. او اشاره می‌کند که ترامپ بدون حضور همسر و جوان‌ترین پسرش در کاخ سفید ممکن است باعث ایجاد نارضایتی‌هایی در میان مردم بشود. او اشاره می‌کند که ریاست‌جمهوری یکی از تنها‌ترین شغل‌ها در جهان است در نتیجه اگر همسر فرد در کنارش باشد این شغل می‌تواند بسیار عادی‌تر شود. بانوی اول می‌تواند کاری کند که از شدت فشارها بر رییس جمهوری کاسته شود. 

شغل بانوی اول بدون دستمزد و حقوق و در قانون اساسی تعریف نشده است با این حال، به طور غیر رسمی مورد حمایت نخبگان سیاسی در واشنگتن قرار گرفته است. همسر رییس‌جمهوری امریکا به طور سنتی یک دبیر امور اجتماعی و چهار تا پنج نفر از کارکنان را برای مشاوره به منظور برنامه‌ریزی کار صد‌ها نفر از کارکنان کاخ سفید به کار می‌گیرد. همچنین دفتر مکاتبات و امور خرید و نگهداری از گل‌های داخل و محوطه بیرونی کاخ سفید همراه با نظارت بر کار سرآشپزها نیز با اوست. 

«باب اسکانلن» که ۱۳ سال کار گل‌فروشی را برای کاخ سفید در مدت ریاست‌جمهوری کلینتون، بوش و اوباما انجام داده است می‌گوید که گاهی در صورتی که کارکنان نبودند او می‌توانست از طریق ایمیل نمونه کارها را برای‌شان بفرستد تا نظر بانوی اول را بخواهند.»

«رولاند مزنیر» از سرآشپزهای کاخ سفید که برای ریاست‌جمهوری شیرینی درست می‌کرده است می‌گوید که بانوی‌اول‌هایی هم بوده‌اند که علاقه‌مند به کارهای  دیگری از رسیدگی بیش از اندازه به امور کاخ سفید بوده‌اند برای مثال، هیلاری کلینتون و روزالین کارتر به کارها و امور دیگر می‌پرداختند. 

این روزنامه اشاره می‌کند که ملانیا قصد دارد در نیویورک بماند تا پسر ۱۰ ساله‌اش دستور زبان و مراحل مقماتی درسی را به پایان رساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
1
حالا چرا دلواپس ملانیا شده اید؟
سها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
1
2
من حاضرم با کمال برم نقش بانوی اول رو بازی کنم بیان منو ببرن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین