کد خبر: ۴۰۹۹۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷

حملات تروریستی به زائران اربعین خنثی شد

نخست وزیر عراق گفت:گروههای تروریستی چندین بار تلاش کردند به زائران اربعین حمله کنند اما سازمانهای امنیتی توانستند تلاشهای تروریستها را خنثی کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در کنفرانسی خبری در کربلا گفت: تعدادی حمله تروریستی از چندین محور به شهر مقدس کربلا هنگام زیارت اربعین امام حسین (ع) خنثی شد.

وی افزود: برخی کشورها با پیروزیهای ارتش عراق مخالفند و تلاش می کنند در عراق طائفه گرایی ایجاد کنند.

العبادی درباره عملیات آزادسازی موصل نیز گفت: نیروهای عراقی در همه محورها پیشروی کرده اند. همکاریهای مردم استان نینوا کار آزادسازی بسیاری از مناطق را آسان کرده است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: گروه تکفیری صهیونیستی داعش با آغاز عملیات «قادمون یا نینوا» شروع به عقب نشینی کرده است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت: نیروهای عراقی از سوی ساکنان در تمامی مناطق و محورها مورد استقبال گرم قرار می گیرند. پیروزی نیروهای عراقی زلزله ای بزرگ ایجاد کرد و طرح های بسیاری از مریدان فتنه را ناکام گذاشت.

وی گفت: با دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره حمایت واشنگتن از بغداد گفتگو کردم و او تصریح کرد سیاست آمریکا در قبال عراق مبتنی بر ادامه حمایت نظامی و سیاسی از این کشور در همه اشکال است .

وی تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب آمریکا مستقیما گفت که حمایت آمریکا از عراق تداوم دارد و در کنار این کشور در جنگ علیه تروریسم خواهد ایستاد.

العبادی افزود : هیچ نیروی بیگانه ای در کنار نیروهای عراقی در جنگ با تروریست های داعشی وجود ندارد . این تصمیمی عراقی است و این تصمیم همچنان پابرجاست. نفت عراقی ها متعلق به خود عراقی ها است. ما از حمایت زیادی برخوردار بودیم اما آنرا از کسی گدایی نمی کنیم. عراقی ها امروز با خون خودشان سرزمینشان را آزاد کردند و با خون خودشان تروریسم را شکست دادند و این نفع برای تمام جهان است زیرا تروریسم منطقه و همه جهان را تهدید می کند. ترس و وحشت از تروریسم و گسترش آن همچنان وجود دارد.

ما به وظایف خودمان عمل کردیم و از کسی در جنگ با تروریسم کمک نخواستیم زیرا عراق در موضعی قوی قرار دارد و دیگران هم به خاطر منافعشان با عراق همکاری می کنند. ما از کسی هراس نداریم. عراق قوی است و تصور می کنم که سیاست های آمریکا با توجه به علائم اولیه اش، در حمایت از عراق و ایستادگی در برابر تروریسم تغییر نخواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین