کد خبر: ۴۱۰۰۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰

وکلای مدافع تونس اعتصاب کردند

وکلای تونسی روز چهارشنبه در اعتراض به وضع مالیات های جدید و افزایش کنترل های مالی در نظر گرفته شده در بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده، اعتصاب کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
این دومین اعتصاب وکلای مدافع تونس در یک ماه اخیر است.

اعتصاب وکلای مدافع تونس بر دولت این کشور فشار وارد می کند. دولت تونس به دلیل اقدامات ریاضتی تحت انتقاد قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از تونس، اعتصاب وکلای مدافع تونس در آستانه کنفرانس بین المللی سرمایه گذاری که قرار است هفته آینده در این کشور برگزار شود، سازماندهی شد.

سندیکاهای معلمان تونس نیز اعلام کردند که همزمان با این کنفرانس، اعتراض ها گسترده ای را برپا می کنند. 

به موجب پیشنهاد جدید دولت تونس، همه وکلای این کشور موظف خواهند بود در ازای هر پرونده ای که وکالت آن را در دادگاه برعهده می گیرند، بین هشت تا 25 دلار مالیات پرداخت کنند. 

تونس قرار است در کنفرانس بین المللی هفته آینده پروژه هایی به ارزش 50 میلیارد دلار را به سرمایه گذاران کشورهای دیگر پیشنهاد دهد.

در همین حال، اتحادیه قدرتمند کارگری تونس (UGTT) تهدید کرده است که اعتصاب سراسری برگزار می کند.

همچنین انجمن کارگران بخش تجارت و صنعت (UTICA) که یکی از گروه های لابی گر مهم اقتصادی تونس است، طرح پیشنهادی دولت در مورد مالیات ها را رد کرده است. 

براساس این گزارش، تونس از زمان انقلاب سال 2011 که به سقوط دیکتاتوری زین العابدین بن علی منجر شد، به دلیل پیشرفت دمکراتیک سر زبان ها افتاده است. 

اما بسیاری از مردم این کشور نگران هستند که اقدامات ریاضتی و وضع مالیات، مشقات اقتصادی در این کشور را تشدید کند.

به گزارش ایرنا، تونس در نظر دارد سال آینده دو میلیارد و 780 میلیون دلار وام خارجی از نهادهای مالی جهانی مطالبه کند، مبلغی که تقریبا دو برابر نیازهای مازاد مالی این کشور در سال 2016 است تا کسری مالی تونس در سال 2017 جبران شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین