کد خبر: ۴۱۰۰۲۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸

پیشروی قطعی گاز درمازندران باافزایش سرما

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در پی قطع گاز بعضی شهرستان ها، احتمال افت بیشتر فشار گاز استان را مطرح کرد و خواستار جدی گرفتن صرفه جوئی توسط شهروندان شد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمداسماعیل ابراهیم زاده شامگاه چهارشنبه به ایرنا گفت که هم اکنون میزان مصرف گاز خانگی در استان نسبت به روزهای قبل بیش از 30 درصد افزایش یافت و همین علت باعث کاهش فشار گاز در برخی مناطق استان شد.

وی میزان مصرف گاز در 24 ساعت گذشته را 27 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود : این در حالی است که در روزهای عادی که دمای هوا زیر صفر نیست ، مصرف استان 22 میلیون متر مکعب است. 

ابراهیم زاده میزان گاز مورد نیاز برای رفع مشکل قطعی در بخش خانگی استان را 31 میلیون متر مکعب برآورد کرد و گفت که چنانچه شبکه گازرسانی استان با چهار میلیون متر مکعب گاز دیگر تقویت شود ، مشکل رفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران اظهار داشت: در این مورد با شرکت ملی گاز ایران مذاکره شده است تا از طریق استان گیلان و گلستان این میزان کمبود گاز تامین شود.

وی با این وصف گفت که با توجه به جبهه هوای سردی که وارد کشور شده و تمامی مناطق از جمله 2 همسایه شرقی و غربی مازندران را تحت تاثیر قرار داده است ، صرفه جویی شهروندان دست به نقدترین راهکار برای رساندن گاز به منازلی است که ساعات گذشته را با قطعی مواجه بودند.

** بابل و آمل ، کانون قطعی گاز 

مدیرعامل شرکت گاز مازندران همچنین گفت که در حال حاضر گاز بخشی از شهرستان های بابل و آمل قطع است.

وی بیشترین مشکل را مربوط به شهرستان آمل دانست و افزود : با توجه به این که آمل در انتهای خط لوله گاز قرار دارد ، زودتر از جاهای دیگر بخشی از شهروندان با قطعی گاز مواجه شدند.

ابراهیم زاده گفت که در حال حاضر گاز شهروندان ساکن در جنوب شرقی آمل و جنوب بابل قطع است.

وی هشدار داد که در صورت صرفه جوئی نکردن شهروندان ، در ساعات آینده تعداد بیشتری از خانوارهای مازندرانی با کاهش فشار و قطعی گاز مواجه خواهند شد.

** قطع گاز صنایع بزرگ و برخی از نانوایی ها

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در باره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از کاهش افت فشار گاز و تامین گاز خانگی مردم در ساعات گذشته هم گفت که اولین اقدام قطع کردن گاز صنایع بزرگ و پرمصرف بوده که از صبح امروز محقق شد.

وی افزود: از عصر امروز هم گاز ادارات و سازمان ها قطع شد تا فشار بیشتری به شبکه گازرسانی در بخش خانگی وارد نشود.

ابراهیم زاده از تعطیلی تمامی مراکز عرضه گاز سی ان جی استان خبر داد و گفت که نانوایی های مناطقی که با کاهش فشار گاز مواجه بودند هم به سوخت دوم هدایت شدند.

وی افزود: بیش از 50 اکیپ از ماموران بخش امداد و عملیات شرکت گاز هم در مناطق دارای افت فشار گاز حضور دارند تا به شهروندان کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران سامانه 194 این شرکت را به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مشکلات شهروندان معرفی و تاکید کرد: در چنین مواقعی مهم ترین کمک از خود مردم ساخته است که آن هم صرفه جویی در مصرف است.

مازندران یک میلیون و 215 هزار مشترک گاز دارد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، برقراری مستمر جریان گاز خانگی ، بیمارستان ها و صنایع کم مصرف در اولویت شرکت گاز قرار دارد و صنایع عمده و سپس نیروگاهها نیز در اولویت آخر هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین