کد خبر: ۴۱۰۰۲۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳

برلیان یک میلیاردی در جیب نظافتچی

مردی جوان که برای نظافت به خانه زنی ثروتمند رفته بود، پس از مدتی نقشه سرقت میلیاردی از او را با همدستی چهار سارق دیگر عملی کرد. آنها دست، پا و دهان صاحبخانه و پسرش را بستند و با تهدید چاقو وادار به سکوت کردند. شاکی در دادسرا گفته است که سارقان، میلیاردها تومان اموال باارزش خانه او را دزدیده‌اند و فقط برلیان سرقتی‌اش، یک میلیارد تومان قیمت دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه اعتماد نوشت: ماجرای این سرقت در یکی از روزهای مهر ٩٢ رقم خورد. ماموران کلانتری ١٠٤ عباس‌آباد تهران که با تماس‌های مردمی از وقوع سرقت باخبر شده بودند، به سرعت خود را به محل رسانده و متوجه شدند که یکی از سارقان به واسطه آشنایی با زن صاحبخانه، وارد خانه او شده و با همدستی چهار مرد دیگر، نقشه سرقت را اجرا کرده است. مالباخته‌ها (زن و فرزند) نیز که پس از فرار سارقان، موفق شده بودند دست، پا و دهان خود را باز کنند، با فریادهای پیاپی همسایه‌ها را خبر کرده و آنها پلیس را در جریان قرار داده‌اند.

زن صاحبخانه به ماموران گفت: «همیشه برای نظافت خانه از شرکت‌های خدماتی کارگر نظافتچی می‌گرفتم. یکی از این کارگرها که از مدتی قبل برای نظافت به خانه‌ام می‌آمد، پسری جوان بود که خود را دانشجو معرفی می‌کرد. چون هم‌سن و سال پسرم بود، تصمیم گرفتم در تامین مخارج زندگی کمکش کنم برای همین هر بار که به خانه‌ام می‌آمد، مقادیری وسیله در اختیارش می‌گذاشتم تا اینکه پاییز شد و هوا سرد. او از من لباس گرم خواست و قرار شد دفعه بعد که آمد، تعدادی از لباس‌های پسرم را در اختیارش بگذارم. » شاکی درباره سرقت نیز گفت: «ساعتی پیش با پسرم در خانه بودیم که زنگ به صدا درآمد. وقتی چهره پسر نظافتچی را در آیفون دیدم در را به رویش باز کردم. او گفت که برای گرفتن لباس‌ها آمده اما چند دقیقه بعد، همراه چهار مرد دیگر وارد خانه شد. آنها با تهدید چاقو، دست، پا و دهان من و پسرم را بستند و شروع به وارسی خانه کردند. هرچه با ارزش بود جمع کردند و با خود بردند. طلا و جواهرات، لپ‌تاپ، ال‌سی‌دی و چیزهای دیگر. فقط برلیانی که از من دزدیدند، یک میلیارد تومان ارزش داشت. وقتی هم که فرار کردند، به زحمت چسب دهان‌مان را باز کردیم و با فریاد، از همسایه‌ها کمک خواستیم.»

با ثبت شکایت مالباخته، کارآگاهان برای دستگیری متهمان به تکاپو افتادند. آنها در ابتدا به تحقیق از مدیر شرکت خدماتی پرداختند اما او گفت که در روز سرقت هیچ نظافتچی‌ای به خانه شاکی نفرستاده است و آنها از پیش نقشه سرقت را کشیده بودند. همزمان تیم دیگری از ماموران به چهره‌نگاری از متهمان پرداختند و موفق شدند به تصویر یکی از سارقان دست یابند. بررسی سوابق او نشان می‌داد که از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت است و به غیر از این پرونده، به اتهام سرقت از مغازه‌ای در تهران نیز در شرف محکومیت است و در حالی که به قید وثیقه از زندان آزاد شده بود، سرقت مجددی انجام داده است.

او پس از مدتی از سوی پلیس دستگیر شد و در بازجویی‌ها به ارتکاب سرقت همراه پسر دانشجو و سه مرد دیگر اعتراف کرد تا پرونده‌اش در حالی برای صدور حکم در اختیار شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران قرار گیرد که پلیس همچنان در تکاپوی دستگیری چهار سارق دیگر از جمله پسر دانشجو است.

صبح دیروز، در ابتدای جلسه رسیدگی به پرونده به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و مستشاری حشمت‌الله توکلی، در غیاب شاکی (صاحبخانه)، متن کیفرخواست قرائت شد. براساس محتویات پرونده، متهم به جرم سرقت مقرون به آزار دادگاهی شده است. او اما وقتی پشت جایگاه ایستاد، برخلاف اعترافات متعددش در بازجویی‌ها منکر سرقت شد و گفت که تحت فشار بازجویی‌ها مجبور به اعتراف شده است. در پایان دادگاه قضات وارد شور شدند تا رای نهایی را صادر کنند. براساس ماده ٦٥١ قانون مجازات اسلامی، کیفر سرقت مقرون به آزار ٥ تا ٢٠ سال حبس، شلاق و رد مال است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین