کد خبر: ۴۱۰۰۵
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۳:۵۳

دوگانگی سیاست های جهانی در پرونده اتمی ایران مشهود است

آفتاب‌‌نیوز : حامد ابراهیم حامد در یادداشت خود معتقد است اکنون برنامه اتمی ایران به بحث روز پایتخت غربی تصمیم گیرنده مبدل شده است. 

غرب واسرائیل هدف پشت پرده برنامه های هسته ای ایران را دستیابی به بمب اتمی می داند در حالیکه ایرانی ها بر صلح آمیز بودن برنامه های خود تاکید دارند وآنرا برای تولید برق اعلام می کنند. 

به علت فشارهای آمریکا بر ترویکای اروپایی ونیز فشارهایی که بر محمد البرادعی وارد شد ، توافق بر سر ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت در حالی به وجود آمد که شخص البرادعی خود چندان به این کار راضی نیست. 

امروز مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی خود را در پیش کشیدن پرونده اتمی اسرائیل که غرب کاملا آنرا مسکوت نگه داشته مورد حمایت کشورهای اسلامی وعربی می یابد. 

بخصوص که به اعتراف غرب اسرائیل بیش از 200 کلاهک اتمی در اختیار دارد. 

مسئله برنامه های اتمی ایران دقیقا دوگانگی سیاست های غربی را نشان داد ونوع نگرش غرب را که از پشت عینک اسرائیلی وغربی به هر نوع پیشرفت عربی واسلامی می نگرد را به وضوح نشان داد. 

اگر ایران واقعا در دستیابی به سلاح هسته ای خطا کار است چرا اسرائیل را در این زمینه مورد مواخذه قرار نمی دهیم که خود اصولا سلاح اتمی را در اختیارداشته وجهان عرب واسلام را مورد تهدید قرار می دهد. 

مشکل در برنامه های اتمی ایران نیست بلکه در دوگانگی معیارها نهفته است. ایران از زبان بسیاری از مسئولین خود اعلام کرده است که از برنامه های اتمی خود چشم پوشی نخواهد کرد واصرار وپافشاری غرب در ارجاع پرونده اش به شورای امنیت نیز تنها باعث می شود که در حضورش در معاهده منع انتشار تسلیحات هسته ای بازنگری کند. 

آژاس بین المللی انرژی اتمی موظف است که به شکل کاملا بی طرفانه به این مسئله رسیدگی کند ، مرتبط کردن این پرونده به تسلیحات هسته ای اسرائیل می تواند زمینه را برای تبدیل شدن خاور میانه به منطقه ای عاری از تسلیحات کشتار جمعی فراهم کند. 

نه ایران ونه اعراب هیچ یک نمی توانند سلاح اتمی اسرائیل را در حالی تحمل کنند که خود از حق داشتن برنامه های هسته ای صلح آمیز هم محروم می گردند. 

ایران عراق نیست وآمریکا هم خود این مسئله را خوب درک می کند ، پس برنامه های هسته ای ایران جز یک بهانه دیگر برای حمله وضربه زدن به مسلمین وجهان اسلام نیست. 

جهان اسلام هم باید به این حقیقت برسد که قدرت ایران به معنای افزایش توانمندی های اسلام در مقابله با غرب واسرائیل است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین