کد خبر: ۴۱۰۳۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۲:۳۸

گزارش نظامی ایران به کنگره امریکا

آفتاب‌‌نیوز :  به گزارش روزنامه بوستون، ایران قادر است از گروه های متحد! خود که در سراسر جهان پخش شده اند نیز استفاده کند در ارزیابی های نظامی و اطلاعاتی امریکاییان ایران امروز« مطمئن تر و مدعی تر» از ایران اوایل انقلاب 1979 است و این کشور می تواند انتقام سختی در منطقه و حتی در داخل ایالات متحده ـ در صورتی که تاسیسات هسته‌ای‌اش مورد حمله قرار بگیرند ـ از امریکایی ها بگیرد. 

« جان پایک» مدیر سازمان امنیت جهانی می گوید: امیدوارم زمانی که امریکایی‌ها و اسراییلی‌ها تصمیم به حمله نظامی علیه ایران می گیرند، به کارهایی ( واکنش‌ها) که آیت الله ها می توانند انجام دهند و زندگی بر ما تیره و تار کند نیز فکر کند.
به گزارش روزنامه « بوستون گلوب» مقامات اطلاعات امریکا بر این عقیده هستند ایران که جنگی هشت ساله را با عراق پشت سرگذاشته است، جنگی که منجر به کشته شدن یک میلیون نفر شد، هنوز هم خطرناک ترین نیروهای نظامی را در منطقه دارد که می توانند بی درنگ فعال شوند. 

طبق برآوردهای نیروهای اطلاعاتی امریکا، ارتش ایران 800 هزار پرسنل دارد. سازمان سیا نیز به این نتیجه رسیده است که ایران به طور پیوسته قدرت نظامی خود را افزایش می دهد که این شامل تهدید کشتیرانی جهان نیز است ولی همین سازمان امریکایی اعلام کرده است بزرگترین خطر که غرب از ناحیه ایران احساس می کند، تاکتیک های نظامی و سلاح های غیر متعارفش است. « جان دی نگرو پونته» رئیس جدید که جورج بوش برای هدایت نیروهای امنیتی امریکا منصوب کرده است، بر اساس گزارش سالیانه‌ای که محصول مشترک آژانس های جاسوس امریکا است، یک ماه پیش به کنگره امریکا اعلام کرد ایران قادر است در صورت رویارویی نظامی درگیر بسیار وسیعی را ایجاد کند. 

یک نگرانی جدی: روزنامه بوستون گلوب بر اساس گزارش اخیر اطلاعات فضایی و هوایی ملت پنتاگون موشک های جدید دوربرد شهاب 3 که قابلیت حمله به اسرائیل و حتی اطراف اروپا دارد را یک نگرانی جدی برای ایالات متحده و متحدانش خوانده است. بر اساس گزارش اخیر پنتاگون ایران حداقل 20 سکوی موشک انداز دارد. 

که به طور مداوم در کشور حرکت می کند تا محل آنها شناسایی نشود. پنتاگون همچنین در گزارش یک ماه پیش خود اعلام کرد:« ایران برنامه توسعه موشکی وسیعی دارد و از کشورهای روسیه، چین و کره شمالی در این راستا کمک می گیرد.» 

پنتاگون برد موشکی ایران را 800 مایل تخمین زده است.
در همین گزارش آمده است موشک های جدید در دست طراحی ایران قارد است نسبت به موشک های نسل قبلی خود( با برد 800 مایل) 400 مایل فراتر رود. این در حالی است که ایران حداقل 12 موشک کرون 55- x در سال 2001 از اوکراین خریداری کرده است که قادرند به کلاهک هسته ای مجهز شوند و حتی ایتالیا را مورد هدف قرار دهند. 

بوستون گلوب در ادامه گزارش خود از قول نگروپونته آورده است: به نظر می رسد نیروهای ایرانی و اعضای سپاه در سطح گسترده ای در عراق حضور داشته باشند که قادر هستند با کمک شیعیان در این کشور قیام بپا کنند و یا با شبه نظامیان عراقی متحد شوند و مستقیما نیروهای امریکایی را مورد هدف قرار دهند. 

در ادامه گزارش بوستون گلوب آمده است: مقتدی الصدر در دیدار ماه گذشته خود از تهران به مقامات ایران وعده داده است که در صورتی که ایران مورد حمله امریکایی ها قرار بگیرد، از تهران پشتیبانی خواهد کرد. نیروهای نظامی الصدر پیش از این درگیری های گسترده ای را با نیروهای امریکایی تجربه کرده اند.
مقامات اطلاعاتی امریکا همچنین کنترل موقت تنگه هرمز توسط ایران را با استفاده از قایق های نظامی و موشک های دریایی و ایجاد بحران نفتی در جهان را یکی دیگر از نگرانی های خود عنوان کرده اند. 

نگروپونته همچنین در مورد حمایت تهران از گروه های طرفدار خود در سطح منطقه، نظیر حزب الله لبنان به کنگره امریکا گزارش داده است که این گروه ها می توانند منافع امریکا در سطح جهان را مورد حمله قرار دهند.« آنها انواع مختلفی از آدم ها را دارند که حاضر هستند خود را شهید کنند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین