کد خبر: ۴۱۰۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

توجه به ورزش کارگری پیشرفت صنعت و اقتصاد را در پی دارد

نایب رئیس فدراسیون ورزش کارگری گفت: توجه به ورزش کارگری، پیشرفت در صنعت وبهبود کسب و کار و تولید و ارتقای وضعیت اقتصادی کشورمان را در پی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
بیژن خراسانی در حاشیه برگزاری رقابتهای نهایی تکواندو قهرمانی کارگران کشور در مبارکه اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: ورزش برای همه اقشار جامعه رکن اصلی است، همچنین برای کارگران به لحاظ کار سختی که انجام می دهند باید بیشتر مود توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: ورزش کارگری می تواند در صنعت و تولید کمک بسزایی داشته باشد، کشورهای پیشرفته صنعتی به این امر بطور ویژه می نگرند، بنابراین بازخورد مثبت آن در سلامت جامعه و پیشرفت صنعتی را مشاهده می کنند.
نایب رئیس فدراسیون ورزش کارگری اضافه کرد: کارفرمایان و مدیران باید توجه داشته باشند که ورزش برای کارگران، افزایش سود و بهره وری را به دنبال دارد.
خراسانی درباره هیاتهای ورزش کارگران در سراسر ایران تصریح کرد: تمام استان های کشور دارای هیئت ورزش های کارگری هستند .
به گفته وی 30 رشته ورزشی در این فدراسیون، انجمن های تخصصی دارند.
خراسانی با بیان اینکه این فدراسیون قصد دارد تعداد رشته های ورزشی تحت پوشش را افزایش دهد، گفت: این امر نیاز به امکانات دارد، همچنین در صورت داشتن بودجه می توان رشته های بیشتری را در بعد ملی و بین المللی فعال کرد.
وی درباره نحوه تامین مالی این فدراسیون نیز اظهار کرد: بودجه و هزینه های جاری را ادارات کار تعاون و رفاه اجتماعی استان ها و هیئت های هر استان متقبل می شوند، بطور کلی نظام اداره و فعالیت این فدراسیون با وزارت ورزش و جوانان نیست، البته امیدواریم این وزارت متبوع فرآیندی را تعریف کند که کارفرمایان برای ورزش ارزش بیشتری قائل شوند.
به گفته خراسانی جامعه آماری زیر نظر این فدراسیون 15 میلیون کارگر است که با احتساب شمار خانواده ها حدود 40 میلیون نفر را شامل می شود و این یعنی تقریبا نیمی از جمعیت کشور را دربرمی گیرد. 
نایب رئیس فدراسیون ورزش کارگری افزود: در بخش بانوان کارگر، شمار کمتری هستند و درواقع می توان گفت فرصت کمتری به این قشر از جامعه داده شده است. 
خراسانی ادامه داد: تصمیم اصلی فدراسیون این است که در بخش ورزش همگانی بیشتر فعالیت کند تا با جذب خانواده ها محیطی سالم فراهم شود، همچنین هنوز در بخش ورزش همگانی پیشرفتی نداشته ایم علی رغم اینکه برنامه های راهپیمایی و کوه پیمایی دسته جمعی در تمام استان های کشور اجرا می شود.
وی درباره برنامه های پیش رو این فدراسیون نیز گفت: قرار است المپیاد ورزش کارگری برای دومین بار به میزبانی دو استان برگزار شود.
خراسانی اضافه کرد: همچنین برنامه مهم دیگر اعزام تیم ملی کارگران کشور برای حضور در مسابقات جهانی در خردادماه 96 است، ایران در این رقابتها برای دومین بار شرکت می کند و امیدواریم بتوانیم تیم های و قدرتمندی اعزام کنیم.
به گزارش ایرنا، رقابتهای نهایی تکواندو قهرمانی کارگران کشور با حضور 110 تکواندوکار به همت هیات ورزش کارگری استان اصفهان طی دو روز گذشته در مبارکه اصفهان برگزار شد و تیمهای فولاد مبارکه اصفهان، قزوین و کرمانشاه مقامهای اول تا سوم مسابقات را کسب کردند.
تیم هایی از استانهای ایلام، تهران، اصفهان، اردبیل، زنجان، کرمان، یزد، آذربایجان شرقی، قم، فارس، سمنان، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، البرز، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمانشاه، هرمزگان، قزوین، بوشهر، سیستان و بلوچستان در این رقابتها حضور داشتند.
منبع: ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین