کد خبر: ۴۱۰۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

درخواست مدیریت بحران از شرکت گاز برای حل مشکل افت فشار

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تشریح اجمالی اقدامات این سازمان در سرمای استانهای کشور از شرکت ملی گاز ایران خواست که برای حل مساله افت فشار گاز در دو استان مازندران و کردستان اقدام سریع تری انجام دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
اسماعیل نجار که برای بازدید از مناطق برف زده به استان مازندران سفر کرده در گفت وگو با ایسنا، درباره پیامدهای ناشی از موج سرما در کشور اظهارکرد: برابر گزارش ها و همچنین پیش بینی‌های قبلی تمام یا بخشی از 21 استان کشور در هفته جاری درگیر موج سرما بوده است که خوشبختانه گزارش‌ها حاکی از این است که مشکل خاصی در هیچ یک از استانها نداشتیم و تنها در دو استان مازندران و کردستان یکسری مشکلات به وجود آمد که خوشبختانه اکثر آنها تا کنون حل شده است.

وی با اشاره به بازدیدی که از مناطق مختلف استان مازندران داشته، گفت: شهرهای آمل، بابل، قائمشهر، نور و چمستان بیشترین تاثیر را از بارشهای اخیر برف در استان مازندران گرفتند و عمده مشکلات نیز در همین شهرها رخ داد، طبق گزارش های رسیده به ما برق در مناطقی از شهرها قطع شده بود که در حال حاضر با اقدامات انجام شده جریان برق مجددا وصل و تنها در تعدادی از روستاهای چمستان جریان برق همچنان قطع است که طبق قولی که به ما داده اند، تا عصر امروز این مشکل نیز حل خواهد شد.


رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مشکلات ناشی از قطع آب و گاز نیز مرتفع شده است، گفت: با توجه به سرمای هوا، مصرف گاز در کشور افزایش یافت. در این میان نیز نظر به اینکه استانهای مازندران و کردستان در انتهای خط لوله گاز قرار گرفته اند مشکلاتی همچون افت فشار در این استان ها رخ داد.


وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل افت فشار نیز حل شده است، افزود: در خواست ما از شهروندان سراسر کشور صرفه جویی در مصرف گاز است، البته دستور داده شد تا مراکز پر مصرف گاز همچون نیروگاه ها، جایگاه‌های سی ان جی ،کارخانه ها و ... نیز تعطیل شده یا از سوخت‌هایی همچون گازوئیل یا بنزین استفاده کنند که افت فشار گاز در این استان ها جبران شود.


نجار با تاکید بر اینکه وضعیت در حال حاضر در تمام استان های کشور عادی است، خاطرنشان کرد: در مورد سرمازدگی باغات و مزارع نیز برخی معتقدند که سرما خسارت سنگینی به آنها وارد کرده و برخی دیگر خسارات را چندان سنگین نمی دانند ، این موضوع بررسی شده و خسارات باغداران طی سازوکار قانونی که وجود دارد به آنان پرداخت خواهد شد.


در خواست مدیریت بحران از شرکت ملی گاز


نجار همچنین از شرکت ملی گاز ایران خواست که برای حل معضل افت فشار گاز در استان های مازندران و کردستان تدبیری سریع بیندیشد و گفت: البته آن طور که ما اطلاع داریم بیش از 60 درصد پروژه انتقال گاز از عسلویه به دامغان و از دامغان به مازندران پیشرفت کرده است و اگر این خط لوله به بهره برداری برسد مشکل افت فشار گاز در استان مازندران نیز حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی راه ها اصلی در استان های درگیر برف نیز باز است، ادامه داد: اکثریت راه های روستایی نیز بازگشایی شده و مشکلی از این جهت وجود ندارد.


نجار با بیان اینکه از اوایل پاییز تدابیرلازم برای مواجهه با سرمای هوا در سازمان مدیریت بحران اندیشیده شده و دستورات لازم به ادارات کل داده شده است، اظهارکرد: در حال حاضر نیز تمامی ادارات کل مدیریت بحران در استان ها و دستگاه‌های وابسته در آماده باش کامل هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
مردم گاز ميخواهند چيكار
بايد صادر كنيم ،
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین