کد خبر: ۴۱۰۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

امام جمعه مشهد: هر زمزمه‌ای بر ضد بسیج، آمریکایی و انگلیسی است

امام جمعه مشهد گفت: هر زمزمه‌ای بر ضد بسیج، زمزمه آمریکایی و انگلیسی است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی  نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به حوادث سه گانه روزهای پایانی ماه صفر اظهار کرد: در این ایام شاهد جریاناتی هستیم که نقطه عطف و سرنوشت ساز در تاریخ امت اسلام بود و حرکت‌هایی که در کنار این جریان‌ها به عنوان حرکت‌های آموزنده و راهبردساز در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی برای پیروان اسلام و معارف اهل بیت به وجود آورد.

وی ادامه داد:  بنای اسلام بر این است که مدیریت جامعه براساس وحی و نبوت باشد و امامت به عنوان تداوم خط وحی و نبوت در جریان رهبری امت اسلام است. 

علم الهدی با اشاره به اینکه مقارن با رحلت پیامبر در عرصه سیاسی امت انحراف به وجودآمد، افزود: این انحراف، انحراف رهبری از خط امامت و ولایت بود.

وی با تاکید بر این که این روزها برای ما عبرت است، افزود: بی توجهی به امت و جدا سازی سیاست اجتماعی از عرصه‌های دیانت و آموزه‌های دینی چهارده قرن امت اسلام را در فلاکت تفرقه و اختلاف قرار داد، به خاطر یک بی بصیرتی در نقطه سرنوشت ساز رحلت پیغمبر(ص)، در مقابل حرکاتی که در این راستا انجام گرفت راهبردساز بود، اینکه در مقابل این انحراف دختر پیغمبر ایستاد و در قیام خود مقاومت کرد.

امام جمعه مشهد با اشاره به شهادت امام رضا(ع) و امام حسن(ع) بیان کرد: امروز اینگونه نیست که  ما تنها بر عزای این دو امام بزرگوار گریه کنیم، مسئله راه افتادن دنبال خط راهبردی امام رضا(ع) در مقابله با جنگ نرم است، دلیل حرکتش، زواری است که با پای پیاده وسط برف و یخ از ارتفاعات به‌طرف حرم مطهر امام هشتم می‌آیند و شاهدش، 20 میلیون انسانی است که با پای پیاده به‌طرف حرم سیدالشهدا رفتند، فلسفه این راهپیمایی، نشان دادن یک حرکت به دنبال امام حسین و امام رضا (ع)است.

وی با تاکید بر اینکه زیارت با پای پیاده نمادی از بسیج است، افزود: رهبری در دیدار دو روز گذشته خود با بسیجیان تاکید کردند که بسیج مظهر مردم سالاری دینی است، جاهای دیگری که از مردم سالاری و دموکراسی حرف می‌زنند فقط حرف است، آن هم پای صندوق‌های رای، با هزاران زمینه‌سازی و مقدمه‌چینی دم از دموکراسی زده می‌شود آن هم آمیخته با ده‌ها تقلب.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه اعلام کردند در 3 ایالت آمریکا تقلب شده است، خاطرنشان کرد: این هم سوغات دموکراسی در کشورهای غربی است اما دموکراسی و مردم سالاری دینی یعنی مردم ما با پای خود در عرصه نظام وارد می شوند و مباشر در اجرائیات نظام هستند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی یعنی سالار سرنوشت جامعه مردم هستند، افزود: مردم متدین و مومنی که وابسته به دین هستند و مبدا مشروعیت نظام خود را که ولایت و مقام معظم رهبری باشد از دین گرفتند، مردمی که اخلاق سیاسی آنها از دین اخذ شده است. 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر نفوذ دو جریانی و فردی، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که نفوذ جریانی بسیار خطرناک است نفوذ جریانی در برابر بسیج است، اینکه دشمن یک جریانی را به عنوان جریان سیاسی بسازد و به عنوان رقیب بسیج قرار گیرد و با او رقابت می‌کند.

علم‌الهدی ادامه داد: اینکه یک جریانی بیاید بسیج را نقد کند، بسیجی جان بر کف را تندرو معرفی ‌کند این نفوذ جریانی است و نفوذ جریانی بدتر از نفوذ فردی است، بسیج یک کلمه طیبه است، امروز هر زمزمه‌ای بر ضد بسیج از هر عنصر، جریان و فرد سیاست بازی که شروع شود زمزمه آمریکایی و انگلیسی است. 

امام جمعه مشهد با اشاره به این که بسیج ملاکی برای بصیرت شما برادران و خواهران است، افزود: شما باید جریان های نفوذی دشمن را به عنوان یک جریان رقیب و تضعیف کننده بسیج بشناسید و بدانید جریان دست نشانده دشمن در کشور،  کدام جریان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین