کد خبر: ۴۱۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۱:۵۱

اظهار نظر رایس در گفت و گو با ABC

آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از روزنامه واشنگتن پشت، رایس در گفت و گو با تلویزیون ABC از ایران خواست به جای تشویق شهروندانش برای حلمه به سفارت کشورهای غربی آنها را به آرامش دعوت کند.
وی افزود: هر کس احساس خشم و نادرست بودن کاریکاتورها در جامعه مسلمانان را می فهمد. اما شما می توانید خشونت خود را با حمله به سفارت ها نشان دهید . . . شما می توانید خشم خود را به شکلی صلح جویانه بروز دهید پیش از این ایران اتهام امریکا و دانمارک مبنی بر این که دولت ( ایران) از اعتراضات حمایت می کند را رد کرد.
کاندولیزارایس همچنین به ائتلاف عظیم کشورها در مورد حق ایران برای بهره برداری از انرژی مسالمت آمیز اشاره کرد و گفت: اما این کشورها با تکنولوژی هسته ای که منجر به ساخت تسلیحات هسته ای شود موافق نیستند.
وزیر خارجه امریکا همچنین ایران را به خاطر 18 سال پنهان کاری، غیر قابل اعتماد دانست.
وی افزود: ایران در این موضوع منزوی شده است و باید به عقب برگردد به جایی که در آن جا بوده است و باید به گفت و گو ها وارد شود.
رایس در پاسخ به این سوال که آیا امریکا طرحی برای حمله نظامی به ایران دارد. گفت: اولویت امریکا حل مساله از طریق دیپلماتیک است اما رئیس جمهور هرگز گزینه های دیگر را کنار نمی گذارد.
وی همچنین افزود اگر ایران از معاهده عدم تکثیر بیرون بیاید تنها انزوایش بیشتر می شود.
این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرده ایران هنوز به معاهده عدم تکثیر هسته ای متعهد است اما با استفاده سیاسی از آن مخالف است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین