کد خبر: ۴۱۰۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷

فوت 4 عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در قم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: طی دو روز گذشته، چهار عضو یک خانواده در محدوده منطقه شیخ‌آباد قم بر اثر گازگرفتگی فوت شدند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، عباس جعفری روز شنبه در گفت وگویی اظهار داشت: نیروهای آتش‌نشانی با حضور در محل این حادثه ضمن رعایت نکات ایمنی و قطع جریان‌های اصلی با همکاری عوامل انتظامی، چهار شهروند شامل یک مرد، یک زن و دو فرزند خانواده که فوت کرده‌ بودند را تحویل عوامل بهشت معصومه دادند که دلایل این حادثه در دست بررسی است.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است: در سال 1392 پنج نفر، در سال 93 شش نفر و در سال 94 نیز 9 نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

بنابراین، علیرغم هشدارهای نیروهای متخصص ، ولی از سال 92 تاکنون آمار فوتی های ناشی از خفگی و گازگرفتگی رو به تزاید است.

جعفری در ادامه اظهار کرد: در این ایام با افزایش برودت هوا بسیاری از مردم به دلیل استفاده از دستگاه‌های گرمایشی غیراستاندارد و یا عدم بررسی لوله‌های بخاری در معرض خطر گازگرفتگی هستند.

وی تصریح کرد: از تمام مردم خواستاریم که با رعایت موارد ایمنی و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد از بروز هرگونه خطر احتمالی جلوگیری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به انجام 75 عملیات آتش‌نشانی در دو روز گذشته خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها 24 مورد حریق اطفا شد.

وی ادامه داد: رفع حریق یک اتوبوس، دو مورد درخت، پنج مورد منزل، یک مورد موتورسیکلت، سه مورد خودرو، دو مورد مغازه و سه مورد ضایعات از جمله عملیات‌های اطفای حریقی بوده که در مدت 48 ساعت گذشته انجام شده است.

جعفری انجام 6 مورد عملیات نجات را مورد توجه قرار داد و افزود: نجات یک کودک محبوس شده داخل اتاق، یک نفر محبوس شده داخل منزل و دو مورد محبوس شده داخل آسانسور و یک مورد انگشتربری از جمله عملیات‌های نجات انجام شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین