کد خبر: ۴۱۰۸۹۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹

کاهش موارد ابتلا به بیماری‌های تنفسی نسبت به سال گذشته

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های از کاهش موارد ابتلا به عفونت‌های تنفسی نسبت به سال قبل خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر محمد مهدی گویا گفت: به طور طبیعی همزمان با فرارسیدن فصل سرما، موارد ابتلا به بیماریهای واگیر تنفسی افزایش می‌یابد. افزایش این موارد به آلودگی هوا ارتباطی ندارد ولی در عین حال باعث تشدید بیماری در برخی از مبتلایان، به خصوص کسانی که بیماری های زمینه ای دارند می‌شود.

به گزارش ایسنا، او افزود: این افراد باید از خود بیشتر مراقبت کنند؛ یعنی هم از ابتلا به بیماری پیشگیری کنند و هم در صورت ابتلا به بیماری، مراقبت کنند به انواع شدید آن مبتلا نشوند.

به گفته رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، طی دو هفته گذشته به ویژه 10 روز اخیر، موارد عفونت‌های شدید تنفسی بیشتر شده‌ است، اما در کل‌ آمارها از کاهش موارد ابتلا نسبت به سال قبل خبر می‌دهند.

گویا همچنین اعلام کرد: در برخی استانها مانند تهران، اصفهان، کرمان موارد عفونتهای شدید تنفسی به نسبت جمعیت بیشتر از نقاط دیگر بوده است. در برخی استانها نیز مانند قم، قزوین و گلستان این موارد کمی افزایش یافته‌است.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر با بیان اینکه در حال حاضر نوع ویروس آنفلوآنزای غالب، ویروس H3N2 است، اظهار کرد: این ویروس نسبت به ویروس‌های آنفلوآنزای فصلی از شدت کمتری برخوردار است ولی همچنان مردم باید بیشتر مراقب خود باشند.

بر اساس گزارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت، او همچنین درباره نگرانی‌ مردم در خصوص ابتلا به بیماری‌ آنفلونزای مرغی نیز توضیح داد و گفت: فعالیت یک ویروس آنفلوآنزای جدید به نام H5N8 تاکنون فقط در پرندگان باعث ایجاد بیماری شده‌ و موردی از ابتلای انسان به آن مشاهده نشده‌است، در مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی با هماهنگی سازمان دامپزشکی رصد می شود؛ در حال حاضر نیز ما با این سازمان ارتباط تنگاتنگی در این زمینه داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین