کد خبر: ۴۱۱۰۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

گرافیتی های فیدل بر دیوارهای هاوانا/تصاویر

«فیدل کاسترو» رهبر انقلاب کوبا چند روز پیش درگذشت. شبکه خبری روسی «راشا تودی» با انتشار گزارشی تصویری به گرافیتی هایی پرداخته است که با مضامین انقلابی و تصاویر کاسترو بر روی دیوارهای هاوانا به چشم می خورند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- این شبکه خبری می نویسد:«تصاویر کاسترو به بخشی از زندگی روزمره مردم کوبا تبدیل شده اند. در مقر حزب کمونیست کوبا در هاوانا در اتاق انتظار آن حزب گرافیتی ای با تصویر فیدل و رائول در زمان آزادسازی کوبا و ورود به به آن کشور در دهه های گذشته به چشم می خورند. 

در بسیاری از خیابان های هاوانا در تصاویر گرافیتی فیدل کاسترو و چه گوارا در کنار یکدیگر دیده می شوند. معمولا ۲۶ جولای ۱۹۵۳ میلادی سالروز حمله نیروهای تحت امر فیدل کاسترو علیه سربازخانه مونکادا در کوبا روزی مهم محسوب می شود و به همین مناسبت گرافیتی هایی درباره فیدل کشیده شده اند. در سال های اخیر «هوگو چاوز» رییس جمهوری پیشین ونزوئلا که فوت کرد نیز در کنار تصویر فیدل تصویرش به نمایش در می آمد چرا که او نیز همانند فیدل سوسیالیست بود و راه او را در ونزوئلا دنبال کرد». 

راشا تودی در ادامه می نویسد:«گرافیتی ها در امرکیای لاتین به خصوص در کوبا متاثر از تحولات سیاسی زمانه هستند. برای مثال، پس از برقراری روابط دیپلماتیک کوبا و امریکا گرافیتی هایی کشیده شدند که فیدل را در کنار اوباما نشان می دادند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
جانباز پنجاه و پنج درصد مستاجر بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
2
7
کشتن آرزو و آمال یک ملت برای آرزو و آمال خود !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین