کد خبر: ۴۱۱۰۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶

بسته اخبار اقتصادی در روز دوشنبه

دونالد ترامپ به عنوان یکی از پولدارترین سیاست‌مداران و رؤسای جمهور آمریکا همچنان اخبار و شایعات پیرامون تصمیماتش بر اقتصاد دنیا اثر گذار است اما حالا دیگر شاید حنای تهدیداتش در زمینه لغو توافق هسته‌ای با ایران رنگی ندارد، چرا که یکی از بزرگترین شرکت‌های حفاری نفتی جهان در آمریکا یک توافق مقدماتی با ایران امضا کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ به عنوان یکی از پولدارترین سیاست‌مداران و رؤسای جمهور آمریکا همچنان اخبار و شایعات پیرامون تصمیماتش بر اقتصاد دنیا اثر گذار است اما حالا دیگر شاید حنای تهدیداتش در زمینه لغو توافق هسته‌ای با ایران رنگی ندارد، چرا که یکی از بزرگترین شرکت‌های حفاری نفتی جهان در آمریکا یک توافق مقدماتی با ایران امضا کرده است و این خبر به همراه کاهش بدهی‌های ۳۲ هزار میلیاردی وزارت نیرو، کسادی بازار مسکن در ماه گذشته، چرایی ادامه یافتن گرانی دلار و... از دیگر اخبار مهم اقتصادی امروز ایسنا بودند.

 برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی ایسنا در روز دوشنبه (هشتم آذرماه) در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

با وجود تهدید ترامپ شرکت خدمات نفتی آمریکایی با ایران قرارداد بست

شرکت شلومبرگر که بزرگترین شرکت حفاری نفت جهان از نظر ارزش بازار است با وجود تهدید دونالد ترامپ برای لغو توافق هسته‌ای با تهران اعلام کرد برای مطالعه یک میدان نفتی ایرانی، توافق مقدماتی امضا کرده است.

سکه همچنان می‌تازد

بازار سکه طی هفت - هشت روز اخیر وضعیت نسبتا پرنوسانی را در جهت افزایش قیمت پشت سر گذاشته است؛ به طوری که سکه تمام طرح جدید ۱۴ هزار تومان گران شد.

چرا دلار گران شد؟

دلار باز هم در نیمه دوم سال حاشیه‌ساز شد و جریان گرانی و گمانه‌زنی‌ها برای آن در دور تکرار قرار گرفت. اما با این تفاوت که این تغییرات در فضای انتظار برای یکسان‌سازی نرخ ارز اتفاق می‌افتد؛ ماجرایی که بانک مرکزی هنوز درباره آن توضیحی ارائه نکرده است.

زیر و بم بدهی های وزارت نیرو

گرچه طبق اعلام وزیر نیرو بدهی های صنعت برق از ۳۲ هزار میلیارد تومان به ۲۲ هزار میلیارد تومان کاهش یافته و اکنون نیز اوراق خزانه اسلامی به کمک این صنعت آمده اما بازهم مشکلات عدیده ای در صنعت برق وجود دارد که مانع جذب سرمایه‌گذار شده است.

پنج تحرک تدریجی در بازار مسکن

بازار مسکن شهر تهران هنوز در کسادی به سر می‌برد و معاملات در آبان‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش ۴.۱ درصد افزایش نیافته است. قیمت‌ها نیز با ۴.۴۱ میلیون تومان و رشد ۷.۳ درصدی نسبت به سال قبل در حال متعادل شدن با تورم عمومی است. با این حال واکاوی جهت تغییر سلیقه‌ متقاضیان حاکی از آن است که مشتریان نسبت به واحدهای متوسط و کم‌متراژ تمایل بیشتری نشان می‌دهند و در این بین واحدهای نوساز مشتری‌ پسندتر هستند.

چطور در توییتر معتبر شویم؟

بدون آن تیک آبی حساب‌های معتبر در توییتر، شما هیچ‌کس نیستید. یا حداقل این حسی است که کاربرانی با تیک آبی وریفای شده (دارای اعتبار) در کاربرانی که این اعتبار را ندارند ایجاد می‌کند.

خلبانان لوفت‌هانزا دوباره اعتصاب می‌کنند

اتحادیه خلبانان لوفت‌هانزا اعلام کرد خلبانان این شرکت هواپیمایی آلمانی در اعتراض به حقوق، روزهای سه شنبه و چهارشنبه اعتصابشان را از سرخواهند گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین