کد خبر: ۴۱۱۰۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶

نماینده مجلس: وزارت بهداشت برای دختران شین آبادی سنگ تمام گذاشته است

نماینده مردم شهرستان سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وزارت بهداشت برای دختران شین آبادی سنگ تمام گذاشته است، گفت: سازمان برنامه و بودجه متعهد شده بود که سالانه 10میلیارد ریال برای روند درمان دختران شین آبادی به بیمارستان حضرت فاطمه(س) کمک کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 رسول خضری اظهار کرد: حادثه ای که برای دختران شین آبادی اتفاق افتاد، اتفاق بسیار تلخی بود و جبران خسارت های آن همکاری نهادهای مختلف را می طلبید. 
وی بیان کرد: انصافا دکتر هاشمی وزیر بهداشت ودرمان در دوره وزارت خود توجه ویژه ای به این دختران نشان داد و از تمام اختیارات و امکانات خود برای بهبود وضع آنها استفاده کرد. 
خضری اضافه کرد: با توجه به نشست های متعددی که برای رسیدگی به وضع دختران شین آباد برگزار شد، در سال 93 مبلغ 15 میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه برای تامین هزینه های درمانی این دختران، به بیمارستان حضرت فاطمه(س) که مرکز اصلی درمان آنها بود اختصاص یافت. 
وی افزود: البته قرار بود سالانه نیز حدود 10 میلیارد ریال در اختیار این بیمارستان قرار گیرد تا خللی در درمان آسیب دیدگان ایجاد نشود که البته متاسفانه سازمان برنامه و بودجه هنوز به این تعهد خود عمل نکرده است. 
خضری یادآور شد: حدود یک ماه و نیم پیش نیز نشستی را با حضور معاونان وزارت بهداشت برگزار کردیم که در آن نیز بر پرداخت این مبلغ توسط سازمان برنامه و بودجه تاکید شد و ما هنوز منتظر انجام این تعهد از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم. 
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت همچنین گفت: وزارت بهداشت و شخص دکتر هاشمی تمام تلاش خود را برای درمان جسمی و روحی دختران شین آباد انجام داده اند که از این بابت از وی سپاسگزاریم ولی بودجه باید در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد تا این درمان ها به شکل مطلوب پیگیری شود. 
به گزارش ایرنا، ساعت هشت صبح چهارشنبه، 15 آذر 1391، یک کلاس درس مدرسه ابتدایی روستای شین آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر دچار آتش سوزی شد و از 37 نفر دانش آموزان آن، 29 نفر دچار سوختگی شدند. 
منبع: ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین