کد خبر: ۴۱۱۱۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

زخمی شدن دست کم ۱۱ نفر در حمله مهاجم سومالیایی در دانشگاه ایالتی اوهایو

در حمله یک مهاجم سومالیایی که از طریق کوبیدن خودرو و سلاح سرد در دانشگاه ایالتی در اوهایو آمریکا صورت گرفت دست کم ۱۱ نفر در محوطه این دانشگاه زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است.
آفتاب‌‌نیوز :
این مهاجم که بعدا در تیراندازی پلیس کشته شد، عبدالرزاق علی آرتان، ۱۸ ساله، بوده که ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی خودرویی را که بر آن سوار بود به افرادی که در یک پیاده‌رو در محوطه دانشگاه بودند کوبید. او سپس از اتومبیل پیاده شد و با چاقوی قصابی به مردم حمله کرد.

یک مامور پلیس که در واکنش به گزارش نشت گاز در نزدیکی محل حمله بود ظرف یک دقیقه پس از شروع حمله مهاجم را به ضرب گلوله کشت.

کیم جیکوبز رئیس پلیس این منطقه گفت تحقیق درباره تروریستی بودن این حمله در جریان است.

منابع خبری آگاه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند که عبدالرزاق آرتان در آمریکا اقامت دایمی (گرین کارت) داشت.

مقام های پلیس به شبکه ان.بی.سی گفته اند که مهاجم در سال ۲۰۰۷ همراه خانواده اش سومالی را ترک کرد و پیش از پناهنده شدن در آمریکا در سال ۲۰۱۴، در پاکستان اقامت داشت.

جیکوبز در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که آیا حمله تروریستی بوده گفت: فکر می کنم باید این احتمال را در نظر بگیریم. با توجه به شرایط عامدانه حمله - با ماشین روی پیاده رو رفتن - آن را به طور بالقوه یک حمله از پیش برنامه ریزی حساب می کنیم.

به گزارش بی.بی.سی، ماموران اداره تحقیقات فدرال آمریکا(FBI ) و اداره مبارزه با مشروبات الکلی، تنباکو، اسلحه و مواد منفجره نیز در صحنه وقوع حمله حضور پیدا کردند.

یک دانشجو به نام سیدنی به ای.بی.سی نیوز گفت: اولین چیزی که شنیدم صدای فریاد بود و شاید ۵ ثانیه بعد از آن صدای تیراندازی. بعد صدای شلیک سه گلوله دیگر که به نظرم آمد از یک کُلت شلیک می‎شد.

مسئولان دانشگاه پس از اطلاع از اینکه فردی مسلح در محوطه دانشگاه است به دانشجویان هشدار دادند: یا فرار کنید، یا پنهان شوید، یا بجنگید.

تصاویر ارسال شده از دانشگاه نشان می‎دهد دانشجویان صندلی‎ها را روی هم چیدند تا مانع از وارد شدن فرد مهاجم شوند.

به گزارش ایسنا، این دانشگاه واقع در کلمبوس، مرکز ایالت اوهایو و دارای ۶۰ هزار دانشجو است.

بر اساس گزارش رسانه‎های محلی پلیس برای محاصره کامل دانشگاه به وقت بیشتری نیاز داسته زیرا این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه های آمریکا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین