کد خبر: ۴۱۱۱۱۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

مبارزه با شیطان زیبای جهان در گیلان ادامه دارد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: مبارزه با گیاه مزاحم سنبل آبی در استان ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
«قربانعلی محمدپور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که پاکسازی کامل این گیاه زمان زیادی طول می‌کشد، گفت: حضور این گیاه به اکوسیستم طبیعی خسارت وارد می‌کند و در مجموع تأثیر منفی زیادی بر اقتصاد مردم منطقه دارد.

وی با اشاره به این‌که تالاب انزلی از جمله اکوسیستم‌های ارزشمند گیلان است که با این شیطان زیبا دست و پنجه نرم می‌کند، اضافه کرد: سنبل آبی از سال گذشته در320هکتار از تالاب انزلی جمع‌آوری شده است هم‌چنان پایش مستمر آن ادامه دارد.

محمدپور با بیان این‌که پای این گیاه مزاحم برزیلی در تالاب عینک رشت هم باز شده بود و با تلاش همگانی مردم و مسئولین مبارزه مکانیکی وسیعی انجام شد، خاطر نشان کرد: هم‌چنین مبارزه با این گیاه در روستای آلیان فومن و ملاسرای شفت انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: با سنبل آبی به سه روش مکانیکی، شیمیایی و بیولوژیکی می‌توان مبارزه کرد، اما تاکنون در جهان روش مکانیکی بهترین روش پیشنهاد شده است و در کشور ما نیز از همین روش استفاده می‌شود و روش‌های شیمیایی و بیولوژیکی نیز از سوی محققین در حال پژوهش است.

وی با اشاره به این‌که برای جلوگیری از سرایت این گیاه به آب‌بندان‌ها در صدور مجوز بهره‌برداری‌ها از مدیریت مشارکتی بهره گرفته‌ایم، گفت: پایش‌های مداوم ادامه دارد هم‌چنان در حال مبارزه با این شیطان زیبا هستیم.

به گزارش ایسنا، سنبل آبی یک گونه غیر بومی است و گسترش سریع آن و پوشش کامل سطح آب موجب بروز مشکلات عدیده زیست محیطی خصوصأ کاهش تنوع زیستی و مرگ تدریجی تالاب‌ها را فراهم می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین