کد خبر: ۴۱۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۷:۱۳

حماس؛ وداع با اسلحه

آفتاب‌‌نیوز : چندی پیش مشعل گفته بود که از مبارزه دست بر نمی دارد و فقط حاضر است در صورتی که اسراییل به مرزهای سال 1967 بازگردد و حقوق ملت فلسطین برای ایجاد دولت مستقل فلسطین را در نظر بگیرد با اسراییل یک آتش بس طولانی مدت برقرار می کند.

 این در حالی است که مشعل در آخرین اظهاراتش گفته بود حماس از طرح نقشه راه اطاعت نمی کند چرا که از نقطه نظر وی هیچ شخص دیگری از این طرح حمایت نمی کند. وی در ادامه اظهارات خود گفت مادامی که هیچ کس از این طرح (نقشه راه) اطاعت نمی کند فلسطینیان نیز ملزم به اجرای آن نیستند. 

خالد مشعل در ادامه مصاحبه مطبوعاتی خود با این روزنامه گفت دعوت پوتین از رهبران حماس برای بازدید و برگزاری گفتگو در مسکو پیروزی بزرگی برای حماس بشمار می رود. 

در حالیکه خبر دعوت روسها از سران حماس باعث عصبانیت شدید سران اسراییل شده بود و آنها قصد داشتند جامعه جهانی را ترغیب به موضع گیری علیه حماس نمایند در روزهای گذشته فرانسه و ترکیه از ابتکار عمل روسها حمایت کردند و جدیدترین اخبار منتشر شده حاکی از آن است که یک نماینده بلند پایه رسمی دولت فرانسه از سوی وزارت امور خارجه این کشور به صورت غیر منتظره با یکی از نمایندگان جنبش حماس در پایتخت یک کشور عربی با یکدیگر دیدار کرده اند. 

بعد از اعلام حمایت ترکیه و فرانسه از پیشنهاد ولادیمیر پوتین منابع اسراییلی رسما به شکست خود در ایجاد یک جبهه جهانی واحد برای اعمال فشار بر حماس اعتراف کردند و گفتند سران اسراییل با نگرانی فراوانی موضع متغیر جهان در قبال جنبش حماس را دنبال می کنند. 

از سوی دیگر شائول موفاز وزیر دفاع اسراییل بعد از نشست که بمنظور بررسی عواقب پیروزی جنبش حماس در فلسطین برگزار شده بود گفت: ما نباید تا زمانی که آنها اسراییل را به رسمیت نمی شناسند با آنها وارد مذاکره شویم چرا که تسلط حماس بر دولت فلسطین امری خطرناک است. 



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین