کد خبر: ۴۱۱۳۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۰:۲۶

فحاشی صدام در دادگاه

آفتاب‌‌نیوز :  به گزارش پايگاه خبري ايلاف، صدام حسين و "برزان التكريتي" روز دوشنبه در يازدهمين جلسه دادگاه خود حاضر شدند و به محض ورود، "رئوف رشيد عبدالرحمان" را به باد فحش و ناسزا گرفتند و گفتند، آنها و بقيه متهمان را به زور به دادگاه آورده‌اند. 

آنها همچنين "رزكار امين" رييس پيشين دادگاه را ستودند و از وي به مردي شجاع و ملي‌گرا ياد كردند و با داد و فرياد گفتند برخي از متهمان مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. 

صدام كه هنگام ورود به دادگاه، دشداشه و كت سربي پررنگ بر تن داشت شعار مي‌داد: "مرگ بر خائنان"، "مرگ بر بوش" و "زنده باد امت". 

در ادامه برزان التكريتي كه با لباس زير آمده و پشت به اعضاي دادگاه نشسته بود، با داد و فرياد از رييس دادگاه خواست وي را آزاد كند تا به درمان بيماري سرطان خود بپردازد. 

همچنين صدام به قاضي عبدالرحمان گفت: «شما حقوق قانوني مرا ضايع مي‌كنيد.» 

وي در ادامه به نگهبانان و ماموران دادگاه فحش داد و گفت، آنها برزان تكريتي و وكلا را كتك زده‌اند و آنها مرد نيستند و دادگاه نيز قانوني نيست و تنها براي نمايش است.
صدام در ادامه وقتي قاضي نام طالباني را آورد گفت: «نگو رييس‌جمهور زيرا او خائن است.» 

ديكتاتور پيشين عراق همچنين دادگاه را زير سوال برد و گفت، حضور متهمين بدون وكلاي آنها قانوني نيست و او از وكلايي كه دادگاه براي آنها تعيين كرده سپاسگذار است اما با احترام به همه عراقي‌ها آنان را نمي‌پذيرد. 

برزان تكريتي در ادامه اعتراضات خود با خشم تمام گفت: «تو نه رئوف هستي و نه رحيم و اين دادگاه عادلانه نيست زيرا هيات دفاع در آن حضور ندارد و ما خواستار حضور وكلايمان هستيم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین