کد خبر: ۴۱۱۴۱۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

40 میلیارد ریال ، خسارت برف و یخ به تاسیسات آب روستائی مازندران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران ، میزان خسارت برف و یخبتدان هفته گذشته به تاسیسات آبرسانی روستاهای این استان را حدود 40 میلیارد ریال اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
برفی که از یکشنبه شب هفته پیش در مازندران شروع به باریدن گرفت و تا پنجشنبه شب نیز ادامه داشت ، علاوه بر بروز مشکلات مانند بسته شدن راههای ارتباطی اصلی و فرعی ، قطعی برق ، آب ، گاز و یخ زدگی محصولات کشاورزی ، خسارت های زیادی نیز به تاسیسات آبرسانی و شبکه های برق بویژه در مناطق مرکزی و غربی مازندران وارد کرد. 
مجید فقیه عبداللهی روز پنجشنبه به خبرنگارایرنا گفت : بارش پیوسته و سنگین برف و درپی آن کاهش شدید دما و یخبندان ، خسارت هایی به تابلوهای برق ، شبکه ها و اتصالات آن ها وارد کرد.
وی افزود : البته میزان خسارت ها بیش از این رقمی است که اعلام شده است و بزودی برای انعکاس و انتشار در رسانه ها در اختیار خبرنگاران قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران همچنین فعالیت های انجام شده در بحران برف اخیر را برای پیشگیری از قطعی آب آشامیدنی روستائیان تشریح کرد و گفت : به محض بارش برف حدود 44 دستگاه دیزل ژانراتور در ایستگاههای پمپاژ مخزن های تامین کننده آب وارد مدار شد و از این طریق از قطع آب آشامیدنی حدود 155 روستا جلوگیری کردیم .
فقیه عبداللهی افزود : با این وصف ، بارش سنگین برف و یخبندان سبب قطع آب آشامیدنی اهالی حدود 208 روستای مازندران مانند بخش چمستان نور و یا سواد کوه شد که در صورت تجهیز چاهها به دستگاه دیزل ژانراتور همزمان با قطعی برق ، آب آشامیدنی اهالی این روستاها نیز قطع نمی شد. 
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای مجهز کردن چاهها تامین کننده آب آشامیدنی برخی از روستاهای استان به دیزل ژنرانتور را حدود 200 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : این اعتبار در صورت تخصیص صرف خریداری حدود 85 دستگاه دیزل ژانراتور برای تجهیز چاهها با هدف پمپاژ آب آشامیدنی در زمان قطعی برق خواهد شد. 
شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران به دستکم 400 هزار مشترک که حدود 85 درصد جمعیت روستایی این استان را تشکیل می دهند ، خدمات ارائه می دهد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین