کد خبر: ۴۱۱۵۴۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

علم‌الهدي: هیچ خائنی در پست‌های کلیدی کشور وجود ندارد

امام جمعه مشهد گفت: مشکلاتی که پیش می‌آید در سایه خیانت نیست بلکه در سایه ندانم کاری و بی‌دقتی است که امیدواریم این‌ها نیز در سایه دقت و مراقبت از بین برود.
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی  نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به حضور سه میلیون و 500 هزار زائر در ایام پایانی ماه صفر در مشهد، اظهار کرد: از این سه میلیون و 500 هزار نفر حدود 300 هزار نفر زائران پیاده بودند که از 19 استان از راه‌ها و مسیرهای دور و طولانی، شب و روز، در برف و یخ و سرما به عشق امام هشتم این مسیر را طی کردند تا به حرم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) مشرف شوند.

وی با بیان اینکه امسال در مشهد مساله میزبانی و ضیافت زائرین پیاده تحول چشمگیری پیدا کرده بود، ادامه داد: خوشبختانه یک حرکت جمعی مردمی در مردم متدین شهید پرور و ولایی شهر مقدس مشهد به وجود آمده بود که از همه این گروه‌های مردمی که مخصوصا در ضیافت مهمانان پیاده امام رضا(ع) با اخلاص عمل کردند تشکر می‌کنم.

علم الهدی با اشاره به اینکه امسال مدیریت زائران پیاده را آستان قدس رضوی عهده‌دار شده بود، تصریح کرد: خوشبختانه مساله میزبانی تا آنجایی که در حوزه ظرفیت این استان بود به وسیله خادمان با اخلاص امام هشتم هم پذیرایی بین راه و هم پذیرایی در شهر به خوبی صورت گرفت، در یک روز در هر سه وعده، هر وعده‌ای حدود 120 هزار نفر به وسیله آستان قدس اطعام می‌شدند و پذیرایی آن‌ها را آستان قدس عهده دار بود.

وی با بیان اینکه در کنار آستان قدس نهادهای دیگر هم حداکثر ظرفیت و فعالیت را انجام دادند، افزود: نهاد معاونت زیارت استانداری، هلال احمر، سپاه پاسداران، دانشگاه فردوسی، دانشگاه علوم پزشکی و بقیه نهادها هر کدام به نوبه خودشان بسیار فعالیت شایسته‌ای داشتند. 

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در میان این‌ها آن نهادی که باید به طور برجسته‌تر مورد تقدیر قرار گیرد آموزش و پرورش است که 400 مدرسه را به عنوان مسکن زائرین و عمدتا به زائرین پیاده اختصاص داد.

وی با اشاره به پذیرایی مردمی در مدارس بیان کرد: پذیرایی که در این مدارس توسط مردم و جریان‌های مردمی انجام می‌گرفت نقطه‌های برجسته‌ای از عشق و ارادت به امام رضا(ع) را نمایش داد.

علم الهدی ضمن تقدیر از مدیریت استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: مسوولان کشور ببینند استانداری و استاندار خراسان که یک مسوول اجرایی است چگونه بحران تخلیه سه میلیون و 500 هزار زائر را از این شهر با این تدبیر زیبا برنامه ریزی کرد، مشکلات دیگر اجرایی کشور را هم عزیزان مسئول ما با همین تدبیر و با همین احساس مسئولیت حل کنند. 

به گزارش ایسنا،امام جمعه مشهد با بیان اینکه حدود یک ماه است کشور دچار بحران‌های طاقت فرسایی شده است، گفت: مسئله آلودگی هوا که همه ساله تکرار می‌شود و مسئولین تنها در مقابل آن یک عکس العمل انفعالی انجام داده و مدارس را تعطیل می‌کنند.

وی با یادآوری وضعیت مرز مهران، عنوان کرد: عزیزان عاشق حضرت اباعبدالله(ع) که می خواستند به کربلا بروند این تهاجم جمعیت در مرزهای کشور قبلا برای هر کسی قابل پیش بینی بود اما عزیزان مسئول ما چطور به فکر نیافتادند یک وضعی را به وجود بیاورند که مردم دلسوخته عاشق امام حسین(ع) در راه زیارت این همه رنج و مصیبت تحمل نکنند و با این نا بسامانی رو به رو نشوند.

علم الهدی با بیان اینکه غم‌بارتر از همه داستان تصادف دو قطار در سمنان بود، تصریح کرد: این‌ها مسائل کوچکی نیست که از کنارش بگذریم، به صرف اینکه مدیریت دستگاه ATC (سامانه کنترل خودکار قطار) نتوانسته مسئولیت خود را انجام بدهد، این مساله به قیمت سوخته شدن 50 انسان در راه زیارت امام رضا تمام شده است، نباید مثل همیشه گناه را به گردن نیروی انسانی بیاندازیم. یک سوزن بان فقیری که به عنوان یک کارگر ساده‌ کار می‌کند و سپس از سر قضیه بگذریم. 

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید در تدبیر خود تجدید نظر کنند، گفت: باید مشکلات را به گونه‌ای حل کرد که دیگر پیش نیاید، یک دقت کامل در مدیریت ATC   باعث می‌شد که این حادثه پیش نیاید، بدن سوخته مسافر را برگردانند پیش عزیزانش و آقای وزیر بگویند الحمد الله اینها بیمه بودند، بیمه کجای دل یک عزیز از رفته‌ را می‌گیرد، آیا بیمه می‌تواند داغی که بر دل خانواده این عزیزان نشسته را جبران کند؟

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه در صورتی که مسئولان اجرایی پیش بینی داشته و از بعضی اتفاقات عبرت بگیرند، خیلی از این مشکلات در زندگانی مردم به وجود نمی‌آید، بیان کرد: بسیاری از مسائل و بحران‌ها قابل حل و پیشگیری هستند، اگر این اتفاق‌ها در کشور بیافتد به خاطر بعضی از بی‌بند و باری‌ها و بعضی بی دقتی‌ها مردم نسبت به دستگاه اجرایی کشور بدبین می‌شوند و دیگر مردم را نمی‌توان با اردو کشی سیاسی توسط یک سخنران هنجارشکن جذب کرد. نمی‌شود جاذبه‌ای برای مردم ایجاد کرد که عنصر غیر متعادل ساختارشکن را به عنوان مظهر حریت و شجاعت به مردم غالب کرد تا بیاید و مشکلات را حل کند.

وی گفت: زحمات ارزشمند و تدبیر مسئولانه‌ای که عزیزان شهر ما در حوزه استانداری و شهرداری در این چند روز نشان دادند جلوی خیلی از بحران‌ها را گرفت. تنها ضایعه‌ای که در میان این زائران پیاده و جمعیتی که به این شهر آمدند به وقوع پیوست فوت خواهری از زائرین پیاده در جاده قوچان بود که در این رابطه ما سال گذشته از اداره مسکن و شهرسازی تقاضا کردیم پیاده رویی تعبیه کنند تا زائرین پیاده از آن پیاده‌رو رفت و آمد کنند.

علم الهدی با بیان اینکه از معجزات انقلاب این است که از زمان پیروزی تاکنون در مدیریت‌های نظام فردی خائن قرار نداشته است، تصریح کرد: ممکن است اشتباهاتی رخ داده باشد یا بینش‌های انحرافی سیاسی وجود داشته اما کسی خائن نبوده، الان هم خوشبختانه در راس کشور ما و در پست‌های کلیدی کشور ما خائن وجود ندارد و خیانت راه ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: ممکن است اختلاف سلیقه، اختلاف بینش‌ها یا ندانم‌کاری‌هایی وجود داشته باشد اما خائن وجود ندارد. مشکلاتی که پیش می‌آید در سایه خیانت نیست بلکه در سایه ندانم کاری و بی‌دقتی است که امیدواریم این‌ها نیز در سایه دقت و مراقبت از بین برود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۱
ابوطالب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
10
مدیرانی که ملیاردی سوه استفاده کردند خائن نبودند پس چه بودند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
4
تو خوبى
نظری
|
Germany
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
5
جناب آقای علم الهدی، حضرتعالی می فرمایید: " حدود 300 هزار نفر زائران پیاده بودند که از 19 استان از راه‌ها و مسیرهای دور و طولانی، شب و روز، در برف و یخ و سرما به عشق امام هشتم این مسیر را طی کردند".
سرور محترم.. چنین پیاده روی ها مربوط به رفتار و روش عهد بوق است و به ما قبل آن است. امامان علیهم السلام دستور داده بودند که کسی اگر سواره ای جز پایش ندارد، پیاده به اماکن مقدس چون بیت الله الحرام و بارگاه های ملکوتی امامان مشرف شود، نه اینکه فرد مسلمان بی جهت و بیهوده به خود فشار و زحمت دهد. و در یک کلام گفته می شود: چنانچه اگر تعظیم شعایر دینی والهی از راه آسان مهیّا است، چرا راه سخت و مشقت بار انتخاب کند؟!
جناب آقای علم الهدی، آیا می پنداری دین اسلام، مستحبات و وظایف دینی را از راه سخت و مشقت بار، مورد تشویق و تأیید قرار می دهد؟
یامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
10
حیف و میل بیت المال و اختلاس های چند هزار میلیاردی که در کشور رخ داده همگی خیانت است
ناشناس
|
Romania
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
6
حاجي جون مطمئني ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
2
......چرا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
3
واقعا که ...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
5
اختیار دارید جاج آقا !! ......
ناشناس
|
Pakistan
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
5
s
سلام جناب علم الهدی.شب بخیر
علی بصیرت پور
|
Germany
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
8
من کم کم دارم به علم غیبی حضرتشان ایمان می آورم . ایشان همه چیز را می داند و در همه چیز هم حکم قطعی و یقینی می دهد : هیچ خائنی در پست‌های کلیدی کشور وجود ندارد ...
اهورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
9
بلا نسبت...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین