کد خبر: ۴۱۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۰:۱۳

سران اسرائیل و فلسطین به زودی با یکدیگر ملاقات می کنند

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش  روزنامه الوطن، عمیرپرتز رهبرحزب کاررژیم اسرائیل درگفتگو با شبکه دو تلویزیون اسرائیل از تصمیمش برای دیداربا ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخلال روزهای آینده خبرداد.

وی گفت :" این دیداربا هدف پی بردن به این مطلب که آیا ابومازن تصمیم دارد اقداماتی برای جلوگیری از تشکیل دولت فلسطینی که نقض توافقات با اسرائیل را اعلان خواهد کرد ، اتخاذ کند یا خیر".

رهبرحزب کار رژیم صهیونیستی افزود که دردیدارش با ابومازن درمورد آینده سیاسی پس ازپیروزی حماس درانتخابات پارلمانی فلسطین به ویژه تشکیل دولت آینده فلسطین و اطلاع از این مسئله که آیا این دولت جدید به توافقات امضا رسیده پایبند خواهد بود یا خیر؟ به مذاکره می پردازد.

درچارچوب تلاش ها برای تحت فشار قراردادن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، هچنین قراراست کاندولیزا رایس وزیر امورخارجه آمریکا دراواخرماه جاری به مصر سفر کند و با مقامات این کشوردرمورد آینده پیروزی حماس و همچنین برگزاری انتخابات اسرائیل دراواخر ماه مارس تبادل نظر کند.

درعین حال هیئتی از رهبران حماس به ریاست خالد مشعل رئیس دفترسیاسی این جنبش درخلال سفر دوره ای خود به قطر و مصر و سودان رفت؛ این هیئت قراراست درادامه سفر خود به عربستان، ترکیه ، ایران و کویت برود.

خالد مشعل روزگذشته اعلام کرد اگر اسرائیل ازتمامی سرزمین های اشغالی فلسطینیان عقب نشینی کند، جنبش حماس به مقاومت مسلحانه خود علیه رژیم صهیونیستی پایان می دهد.

از سویی دیگر، پرتز تاکید کرد:" هرگزدردولت اسرائیلی که بنیامین نتانیاهو رهبرحزب لیکود به هرشکلی در آن حضورداشته باشد شرکت نخواهد کرد". وی به وجود اختلافات زیادی بین خود با نتانیاهو درتمامی زمینه ها اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین