کد خبر: ۴۱۱۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

قطع 1000 اصله درخت سیب در البرز

درحالی که قطع یک هزار اصله درخت یک باغ سیب موجب نگرانی ساکنان مشکین دشت البرز شده، رئیس اداره جهاد کشاورزی فردیس می گوید که درختان آفت زده و خشک زیر نظر کارشناسان با هدف جایگزینی آنها و بهسازی باغ قطع شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گفته شهروندان مشکین دشت شهرستان فردیس، در روزهای اخیر یک هزار اصله درخت سیب یک باغ 2 هکتاری در حاشیه این شهر قطع شده که با توجه به افزایش آلودگی هوا چنین اقدامی برای مردم سئوال برانگیز است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این شهروندان در گفت وگو با ایرنا اظهار داشتند: درحالی که این سال ها ساکنان شهرستان فردیس و استان البرز از آلودگی هوا رنج می برند؛ قطع درختان به بهانه های مختلف پذیرفتنی نیست. 

دراین حال مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فردیس با بیان اینکه این درختان به علت کمبود آب، خشک شده و آفت زده بودند به مردم اطمینان داد این باغ به بهترین شکل بهسازی می شود. 

نصرالله صالحی مهر افزود: مالک این باغ 2 هکتاری با مجوز اداره جهاد کشاورزی درختان را قطع کرد وبرای کاشت دوباره نهال و بهسازی باغ تعهد محضری داده است. 

وی بیان داشت: با توجه به اینکه این درختان دارای قدمت 15 ساله بودند ، قطع آنها زیر نظر کارشناسان اداره جهاد کشاورزی و توسط مالک انجام شد. 

صالحی مهر ادامه داد: قرار است این باغ به شیوه نوین، بهسازی و به تجهیزات آبیاری پیشرفته مجهز شود. 

وی اظهار داشت: یکی از اولویت های جهاد کشاورزی شهرستان فردیس حفظ اراضی کشاورزی و باغ ها در حریم شهری و روستایی است. 

وی در ادامه افزود: براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در اراضی زراعی و کشاورزی بدون اخذ مجوز اداره جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: یک هزارو 200 فقره پرونده تخلف مربوط به تغییر اراضی این شهرستان تشکیل شده که این تخلفات شامل بنای غیرمجاز، دیوارکشی، تفکیک اراضی و پرشدن اراضی است. 

وی ادامه داد: از این تعداد حدود 300 فقره پرونده در دادگاه در حال رسیدگی است. 

صالحی مهر افزود: شهرستان فردیس دارای یک هزارو 600 هکتار باغ و 650 هکتار زمین زراعی است. 

وی ادامه داد: سالانه 32 هزار تن انواع میوه در باغ های این شهرستان تولید می شود. 

شهرستان فردیس در جنوب شرقی کرج مرکز استان البرز قرار دارد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین