کد خبر: ۴۱۱۹۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

نماینده مجلس: توافق اوپک نتیجه دیپلماسی نفتی بود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: توافق اوپک نتیجه دیپلماسی نفتی و سیاسی بود که با تلاش وزرای نفت و امور خارجه رقم خورده است.
آفتاب‌‌نیوز : قاسم احمدی لاشکی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دیپلماسی نفتی و سیاسی در کنار فشارهای اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت بر کشورهای صادرکننده ، باعث شده تا نتیجه مثبتی از این نشست بیرون آید.

وی گفت : کشورهای صادرکننده ، بویژه عربستان سعودی با کاهش قیمت نفت ضررهای زیادی را به اقتصاد کشورشان تحمیل کردند و دیگر بیش از این اقتصاد آنها تحمل این کاهش را نداشت.
رئیس مجمع نمایندگان مازندران اظهار داشت : این عوامل دست به دست هم داد تا در کنار دیپلماسی نفتی و سیاسی ، این کشور به نوعی به عقلانیتی برسد که دست از سخت سری بردارد و به توافقی برسند که به نفع تمام کشورها باشد.

احمدی لاشکی گفت : این توافق مزیت های مثبت زیادی برای جمهوری اسلامی ایران داشته به طوری که ما موفق شدیم در کنار کاهش تولید اوپک ، سقف فروش خود را نیز افزایش دهیم و این به سود اقتصاد کشورمان است.
این نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات وزرای امور خارجه و نفت دولت یازدهم ، افزود : با کاهش تولید اوپک ، قیمت نفت نیز در بازار جهانی افزایش یافت و به نظر می رسد با تحقق این برنامه قیمت ها بیش از گذشته رشد یابد.

احمدی لاشکی گفت : دولت یازدهم باید درآمد مازاد نفتی ناشی از افزایش قیمت را به گونه ای مدیریت کند که باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال شود.
وی پرداخت سهم صندوق توسعه ملی را از دیگر مزیت های کاهش نفت اوپک و قیمت احتمالی این ماده سوختی در بازار جهانی برشمرد.

اعضای اوپک در صد و هفتاد و یکمین نشست این سازمان برای نخستین بار از سال ٢٠٠٨ میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام خود به اجماع رسیدند . این موضوع پیشنهاد ایران به نشست اوپک بود.
بنا بر توافق اوپک ، ایران تولید نفت خود را در ماه ژانویه سال ٢٠١٧ میلادی از رقم سه میلیون و ٧٠٧ هزار بشکه در روز آغاز خواهد کرد و به تدریج روزانه ٩٠ هزار بشکه به این رقم می افزاید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین